مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: طرح ترسیب کربن در 28 روستای اسفراین با اعتبارات بین‌المللی اجرا می‌شود


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد،به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی ،موسي صابري گفت : طرح ترسیب کربن با مشارکت دفتر عمران سازمان ملل متحد و جمهوری اسلامی اجرا می شود .

وی بیان اینکه این طرح در خراسان شمالی و چند استان دیگر با هدف واگذاری طرح‌ها به مردم و مشارکت در امور توسعه روستایی انجام می‌شود، در این راستا طرح‌های کشاورزی از قبیل کشت پسته و زعفران در این مناطق مستعد آموزش داده خواهد شد.

صابری افزود: 183 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی این استان بیابانی است که از این سطح 94 درصد مناطق برداشت و تنها شش درصد منطقه رسوب گذاری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: 90 درصد عرصه بیابانی این استان مطالعه شده که تاکنون در حدود 20 درصد از این پهنه ها طرح های مقابله با بیابان زایی اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در بخش بیابان زدایی فعالیت‌هایی در بخش طرح‌های ملی و استانی انجام شده است، خاطر نشان کرد :احداث بادشکن در سطح 70هکتار، نهال‌کاری در سطح 730هکتار، مدیریت هرز آب در سطح 600هکتار ، تهیه طرح مدیریت مناطق بیابانی در بیش از 150هزار هکتار از جمله اقدامات در بخش ملی بوده است/س.

برچسب ها: طرح ، ترسیب ، کربن ، اسفراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.