یک مولف و محقق امریکایی می گوید پنتاگون همواره «مشکل دیرینه» رفتار ناشایست نیروهای امریکایی در دیگر کشورها را پنهان می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،پایگاه اینترنتی «استارز اند استرایپس» (Stars and Stripes) گزارش داد: کره جنوبی از ارتش آمریکا خواسته است تا بر نیروهای نظامی خود در این کشور نظارت داشته باشد. این درخواست سئول پس از فاش شدن مواردی از رفتارهای ناشایست نیروهای امریکایی در کره جنوبی مطرح شد.

 

یک سرباز امریکایی ماه گذشته میلادی پس از یک نزاع خیابانی در مقابل یک کلوپ شبانه در سئول به علت خونریزی مغزی درگذشت. یک سرباز دیگر نیز یک تاکسی را در سئول سرقت کرد و دو سرباز دیگر نیز به آزار و اذیت جنسی دو زن متهم شدند.

 

وین مدسن گفت این نمونه‌های اخیر رفتار ناشایست نیروهای امریکایی در کره جنوبی موارد استثنا نیستند بلکه فقط بخشی از ظاهر قضیه می‌باشند.

 

مدسن در گفت و گو با پرس تی وی گفت: «این مشکل قدیمی است که ارتش امریکا به ویژه در آسیا با آن روبروست. مواردی را در ژاپن در اوکیناوا شاهد بوده‌ایم. در کره جنوبی نیز، جایی که نیروهای امریکایی به یک زن تجاوز و حتی به دختران و کودکان جوان حمله کردند. چیزی که معمولا روی می‌دهد این است که پنتاگون به مدد سفارت‌خانه‌های خود در کشورهای مختلف این موارد را پنهان می‌کند.»

 

وی همچنین گفت تغییر اخیر در سیاست دولت باراک اوباما رئیس جمهور امریکا و یا «چرخش» در قبال منطقه آسیا اقیانوسیه فقط این «مشکل دیرینه» را تشدید خواهد کرد.

 

مدسن افزود: «اکنون باراک اوباما از چرخش این نیروها به سمت آسیا خبر می‌دهد، جایی که قرار است بازگشت نیروها و ملوانان امریکایی را به فیلیپین شاهد باشیم، کشوری دیگر که موارد وحشتناکی از اعمال ناشایست نیروهای امریکایی را در گذشته شاهد بوده است.»

 

مدسن همچنین درباره برنامه‌های واشنگتن برای بازگرداندن نیروهای آمریکایی به ویتنام هشدار داد و افزود، افسران ارشد ارتش امریکا همواره بر روی اعمال ناشایست نیروهای امریکایی سرپوش می گذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار