رئيس سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي گفت: ضريب مکانيزاسيون کشاورزي در اين استان 1.59 اسب بخار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، کريم مهري در حاشیه افتتاح پروژه های بخش کشاورزی شهرستان مرند در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: در استان 31 هزار و 118 دستگاه تراکتور و 16 کمباين در اراضي کشاورزي استان در کار کشاورزي فعاليت دارند.

وي گفت: برطرف کردن ضعف مکانيزاسيون در بخش هاي مختلف کشاورزي براي افزايش بهره وری و راندمان تولید انجام مي شود و ارتقاي کيفيت محصولات کشاورزي و کاهش مصرف آب از برنامه هاي اصلي اين سازمان است.

مهري افزود: سال گذشته 260 ميليون دلار صادرات محصولات کشاورزي از استان داشتيم که امسال با افزايش ضريب مکانيزاسيون کشاورزي و با بهبود روش هاي کشت در کشاورزي کميت و کيفيت صادرات ارتقا مي يابد.

وي خاطرنشان کرد: مقدار توليد محصولات کشاورزي در آذربايجان شرقي پنج ميليون و 241 هزار تن بوده و در توليد پياز با 256 هزار تن و یونجه آبی و دیم با تولید 802 هزار و 530 تن رتبه اول کشور و با کل تولید محصولات علوفه ای به میزان 958 هزار و 549 تن رتبه دوم کشور را دارا می باشیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همچنين با اشاره به قانون تجمیع وظایف ، اشاره نمود که مسئوليت تنظيم بازار به وزارت جهاد کشاورزي تفویض شده است و افزود: اقدامات لازم براي تنظيم بازار انجام شده و مشکلي به لحاظ ذخيره سازي و تامین اقلام پروتئینی در ماه مبارک وجود ندارد.
 
انتهای پیام/س
 
برچسب ها: اسب ، بخار ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.