رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی گفت: رسیدن به ساخت و ساز پایدار را نیازمند استفاده از مجموعه توان کشور در تمام حوزه ها دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، محمدشکرچی زاده، در کارگاه آموزشی بتن خود تراکم دامنه فعالیت این مرکز را شامل حوزه های گسترده ساختمان، معماری ، شهرسازی، حمل ونقل و راه دانست و افزود:نظام های مهندسی، دانشگاه ها و انجمن های علمی در حوزه های راه وشهرسازی ، وزارت را همراهی می کند.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به ساخت و ساز پایدار در همه حوزه ها باید از مجموعه توان کشور در بخش های مختلف استفاده شود.

شکرچی زاده با اشاره به اینکه استفاده از بتن در تمامی ساختمان ها اجتناب ناپذیر است اظهارداشت: بتن خود تراکم حوزه گسترده ای را در ساخت و سازها به خود اختصاص می دهد و محدودیتی در استفاده از آن در سازه های مختلف از جمله سد، راه و ... وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بتن در دنیا بعد از آب بیشترین میزان مصرف را به خود اختصاص داده است، میزان مصرف آن را در دنیا بین یک تا یک و نیم تن و در کشور ما به دلیل شرایط خاص توسعه به میزان 2ونیم تن اعلام کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توجه خاص به مقوله بتن در وزارت، خاطرنشان کرد: درهمین رابطه دو پروژه استفاده از رویه های بتنی در شرایط فعلی و بتن 1404 در دست انجام است.

شکرچی زاده تصریح کرد: براساس هدف گذاری انجام شده می بایست تا چهار سال آینده 10 درصد رویه ها را بتنی کنیم.

وی متذکر شد: با اجرای این پروژه قصد داریم راهکارهای لازم برای استفاده از بتن در کشور جستجو کنیم تا در ساخت و ساز مورد استفاده قرار گیرد و همه با تولید بتن ، اجرا و نحوه نگهداری سازه های بتنی آشنا شوند.

وی با اشاره به آغاز به کار گارگاه بتن خود تراکم از سال 85 در دانشگاه تهران ، یاد آور شد: این کارگاه از دهه 80 به صورت جدی تر دنبال و هر دو سال یکبار برگزار می شود که نشان از موفقیت کار تحقیقاتی و اجرایی در این عرصه است.

دکتر شکر چی زاده افزایش ایمنی و بهبود فضای کار، کاهش نیروی انسانی مورد نیاز، عدم دسترسی، افزایش همگنی و بهبود کیفیت و دستیابی به سطوح زییا و ظریف را از جمله مزایای این نوع بتن برشمرد.

وی همچنین کاهش هزینه ها، افزایش ایمنی و بهبود فضای کار، کاهش حوادث کارگاهی و بهبود زییابی را از دلایل گسترش سریع بتن خود تراکم در کشورهای مختلف عنوان کرد.

وی در پایان اصلی ترین تفاوت بتن معمولی و خود تراکم را در روانی و پایداری بیشتر آن اعلام کرد.

علی اصغر بدیعی مقدم، مدیرکل راه و شهرسازی نیز دراین جلسه ارتقای مسائل علمی، پژوهشی و تحقیقاتی در استان را باعث عملیاتی شدن برنامه های اجرایی براساس سیاست گذاری مطالعاتی و تحقیقاتی آینده نگر و بهتر دانست.

وی ابراز امیدواری کرد: با برگزاری بیشتر این نوع کارگاه ها و همایش ها، توسعه عمران و آبادانی مورد نیاز استان هرچه سریعتر شکل گیرد و خدمات شایسته ای به مردم ارائه شود.

استفاده از بتن پرتراکم از سال 1983 میلادی در ژاپن انجام و در سال 1997 کمیته ای دراین راستا در اروپا تشکیل شد/س
برچسب ها: ساخت وساز ، پایدار ، توان ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.