رییس کمیسیون امور زنان و حقوق بشر مجلس سنای "افغانستان" گفت: افزایش گفت و گوها میان زنان دو کشور و انتقال تجربیات در زمینه زنان و خانواده از جمله اهداف سفر هیات افغانی به ایران است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران صدیقه بلخی روز شنبه در دیدار با مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی افزود: زنان ایران و افغانستان مشترکات زیادی در فرهنگ زندگی دارند و ما تلاش می کنیم زنان فعال دو کشور را با یکدیگر ارتباط دهیم.

وی گفت: افزایش روابط دوستانه با همسایگان به ویژه جمهوری اسلامی ایران بر اساس حسن همجواری از اولویت های مجلس افغانستان است.

مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: اشتراکات و پیوندهای عمیق تاریخی، فرهنگی و دینی دو ملت ایران و افغانستان، بسترهای لازم برای همفکری و ارتقاء همکاری های فی مابین را در عرصه های مختلف فراهم کرده است.

سهیلا امیری افزود: روابط میان دو کشور سهم مهمی در تسهیل روابط زنان با یکدیگر داشته و ایران و افغانستان باید از این عامل مهم جهت توسعه ارتباطات به بهترین نحو استفاده کنند.

وی اظهار کرد: تداوم و افزایش روابط میان زنان توانمند ایران و افغانستان، سهم مهمی در انتقال و تبادل تجربیات آنها در زمینه های مختلف به ویژه علمی و فرهنگی دارد.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار