حقانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران

فرودگاه مهر آباد روزانه به میزان 170هزار خودرو آلودگی زیست محیطی تولید می کند

عضو کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که هر نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه مهرآباد به میزان هزاران خودرو آلودگی زیست محیطی تولید می کند گفت: این در حالی است که به طور متوسط روزانه 170پرواز در این فرودگاه انجام می‌شود.

محمد حقانی عضو کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به این که فرودگاه ها باید در حاشیه شهر بوده و از متن شهر به دورباشند ساخت و طراحی فرودگاه مهرآباد را نیز مبتنی بر همین استراتژی عنوان نمود و اظهار داشت: متأسفانه  تبدیل حریم به متن فردوگاه مهر آباد را امروز در متن شهر قرار داده که خود سبب مشکلات بسیاری شده است.

وی با بیان این که ساخت و سازهای بی‌رویه، فرودگاه در حریم شهر را در دل شهر قرار داده است به عوارض ناشی از آن نظیر آلودگی صوتی در مناطق تهرانسر، مهرآباد و برخی نقاط دیگر اشاره نمود و افزود: نکته قابل توجه آن است که تهران از نظر آلودگی صوتی در کشور مقام اول را داراست و نقش فرودگاه مهر‌آباد نیز در این زمینه بی تأثیرنبوده است.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر این‌که مشکلات فرودگاه مهرآباد تنها در خصوص آلودگی صوتی نبوده بلکه در آلودگی هوا نیز مؤثر است مسئله مخاطره  انگیز دیگر را در خصوص 170 پرواز روزانه از فرودگاه مهرآباد عنوان نمود.

وی تصریح کرد: این در حالی است که هر نشست و برخاست هواپیما در مهرآباد به میزان هزاران خودرو آلودگی زیست محیطی تولید می نماید.

حقانی در پایان با عنوان این که آلودگی شهر تهران امروز نه به عنوان یکی ازبزرگترین معضلات پایتخت بلکه کشور مطرح است خاطرنشان کرد: امیدواریم مدیریت فرودگاه های کشور و مدیریت شهری تدبیر اساسی برای این آلودگی ها بیندیشند.

انتهای پیام/
برچسب ها: خدمات ، شهری ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۱۶:۳۰ ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
سلام.ما شهرستانی ها وقتی میایم تهران و این فرودگاه ها و هواپیماها را داخل شهر میبینینم یه حس خوبی دست میده واقعلا جالبه..و برای تفریح خوبه چند روز باشی و بعد بری شهر خودت...اما برای تهرانی ها واقعا خسته کنندست چون خیلی عذاب آوره مردم شبها خواب راحت ندارن و خدای ناکرده اگه سقوط کنه چی ؟ کی جوابگو هست ...یه مثالی هست که میگن پیشگیری بهتر از درمانست را در اینجا به کار ببرید. زودتر پیگیرش باشید تا خدای نکرده اتفاقی برای تهرانی ها ی عزیز نیفته ...و باعث پشیمونی بشه...خواهشن.
آخرین اخبار