"داعش" گروهکی ساختۀ آمریکا

" زمانی كه آتش‌سوزی به وقوع می‌پیوندد ، آتش‌نشان‌ها را خبر می‌کنند، نه كسانی كه عمدا حریق ایجاد كرده‌اند ، چرا كه آنها با خودشان در صحنه (تنش‌ها) یك بشكه بنزین را می‌آورند! " این دقیقا همان رفتاری است که ایالات متحده از خود نشان می‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه "نیو ایسترن اوت لوک،  "زمانی كه آتش‌سوزی به وقوع می‌پیوندد ، آتش‌نشان‌ها را خبر می‌کنند، نه كسانی كه عمدا حریق ایجاد كرده‌اند ، چرا كه آنها با خودشان در صحنه (تنش‌ها) یك بشكه بنزین را می‌آورند ! " این دقیقا همان رفتاری است که ایالات متحده از خود نشان می‌دهد– همان آشوبگران جغرافیایی سیاسی - بازگشت آغازگر جنگ عراق برای خاموش کردن تهدید تروریست‌های تکفیری بعثی (كه تحت حمایت غرب و اعراب بوده‌اند) !

ISIS(داعش): ساخته شده در ایالات متحده آمریکا

گروه موسوم به داعش(ISIS) توسط ایالات متحده و متحدان خلیج فارس واشنگتن ایجاد شده است ، از جمله عربستان سعودی ، قطر، كه به تازگی كویت نیز وارد صحنه شده است.

 Daily Beast در مقاله‌ای با عنوان " متحدان امریکا در حال تامین مالی ISIS " می‌گوید :
(ISIS) ، كه در حال حاضر بغداد و مرزهای فراتر از آن را - ایران -  تهدید می‌كند ، برای سال‌ها از سوی اهداکنندگان ثروتمند کویتی ، قطری و عربستان سعودی - سه متحد دست نشانده ایالات متحده در منطقه - که برنامه‌های دوگانه‌ای را در جنگ با تروریسم در طول تاریخ به اجرا گذاشته‌اند ، تامین مالی می‌شده است .

با وجود رك‌گویی و صداقت مقاله در اولین جملات ، در ادامه شاهد نوعی دروغ‌پردازی ماهرانه برای پیچیده‌تر کردن نقش آمریکا در ایجاد ISIS بوده‌ایم .... در این مقاله آمده است : 
گروه‌های افراط‌گرا که اكنون موجودیت دولت عراق را تهدید می‌كنند ، با کمک سرمایه‌های نفتی اهداکنندگان (متحدان آمریکا) در منطقه خلیج فارس سالها پیش پرورش یافته است . 
در این منطقه ، تهدید جلوه دادن ایران ، بشار اسد (در محور مقاومت) ، و جنگ‌های فرقه‌ای قطعا همگی نشان از دارد كه هدف آمریکا از حضور در این منطقه ، ثبات و اعتدال در این منطقه غنی نبوده است. با این حال ، هدف آمریکا از حضور در منطقه هرگز "ثبات" و قطعا "اعتدال" نبوده است .

 در اوایل سال 2007 ، منابع موجود در پنتاگون و جامعه اطلاعاتی ایالات متحده توطئه‌ای را برای كشاندن خاورمیانه به جنگ‌های فرقه‌ای در دستور كار خود قرار دادند ، و این کار را با مسلح‌کردن و تامین مالی گروه‌های افراطی از جمله اخوان‌المسلمین و القاعده آغاز كردند . 

در سال 2007 ،  مقاله‌ای در نیویورکر توسط برنده جایزه پولیتزر ، روزنامه نگار سیمور هرش ، با عنوان ،"تغییر مسیر: آیا سیاست جدید دولت آمریكا ، بهره‌گیری دشمنان ما در جنگ با تروریسم است ؟ " منتشر شد .

بر این اساس :
به منظور تضعیف ایران ، دولت بوش تصمیم گرفت ، به پیکربندی مجدد اولویت‌های خود در خاورمیانه بپردازد . در لبنان ، با دولت عربستان سعودی ، که اهل سنت (وهابی) هستند ، در عملیات‌های مخفی با هدف تضعیف حزب الله ، سازمان شیعی که از سوی ایران حمایت می‌شود ، همکاری داشته است (آمریكا) .

ایالات متحده همچنین در عملیات‌های مخفی گسترده دیگر در منطقه آن هم با هدف مقابله با  ایران و متحد تهران ، سوریه ، شركت داشته است . 

محصول فرعی این فعالیت‌ها، تقویت گروه‌های افراطی بود که از یک دیدگاه غیر واقعی (افراطی) برخوردار هستند كه در روی صحنه، رفتاری خصمانه با امریکا و دلسوزانه با القاعده از خود نشان می‌دهند (!) .

بی‌شك ، ایالات متحده ، ناتو و با همراهی متحدان عرب خلیج فارس ، برای حمایت از افراط‌گرایان در لیبی و در طول مرزهای سوریه مشاركت داشته‌اند . ISIS كه مدعی اشغال منطقه‌ای از شمال شرقی سوریه و شمال و غرب عراق است ، در تمام طول مرز ترکیه با سوریه عملیات مختلفی داشته استY به طور"اتفاقی"(!) در منطقه‌ای که در آن سازمان سیای آمریکا سالها به "نظارت" و مسلح‌كردن گروه‌های "میانه رو" مبادرت داشته است .

در واقع ، ایالات متحده آمریکا پیشتر چراغ سبز تسلیح‌شدن ، تامین مالی گروه‌های "میانه رو" را از خود نشان داده بود ! آنهم با دلار مالیاتی مردم آمریكا و اعراب ! در مارس 2013 روزنامه تلگراف در مقاله‌ای با عنوان : " انتقال سلاح به شورشیان سوریه توسط ایالات متحده و اروپا از طریق زاگرب " ، می‌نویسد : 
 در این برنامه ، 3000 تن سلاح را ، كه تمامی هزینه آن توسط عربستان سعودی پرداخت شد ، به این گروه ارسال كردند . !

نیویورک تایمز در مقاله خود با عنوان ، " حمل هوایی اسلحه به شورشیان سوریه ، با كمك سیا " ، اذعان می‌کند که سازمان سیا با همكاری دولت‌های عربی و ترکیه ، کمک‌های نظامی خود به تروریست‌های سوریه را از طریق هوایی -  مسیر اردن و تركیه- انجام داده است .

كمك‌های گسترده آمریکا ، ناتو ، و اعراب به تروریست‌های سوریه ، به صورت جدی انجام شده است ، و به همین دلیل گروه‌های القاعده مانند النصره و  ISIS به اصطلاح "میانه روها" خوانده شده‌اند ( از سال 2007 ) . 
هدف از مطرح كردن تهدیدی به نام القاعده در منطقه حساس خاورمیانه با توجه به منابع غنی آن، به وضوح توسط ایالات متحده و شرکای منطقه‌ای آن دنبال شده است.

در این طرح ، و از آغاز ، پرورش یك نیروی نظامی افراطی برای دامن‌زدن به  قتل عام منطقه‌ای - حمام خونی كه در حال حاضر بصورت مواج مرزهای چندگانه (چند كشور) را در بر گرفته است و در صورت عدم اقدام قاطع شرایط به مراتب بدتر خواهد شد – مدنظر غرب بوده است .

با وجود توطئه موجود ، برای غرق‌كردن منطقه در درگیری‌های فرقه‌ای ، ایالات متحده در حال حاضر به عنوان سهامدار در ثبات عراق به شمار می‌آید .! 
پس از مسلح‌كردن ، تامین مالی و ایجاد ISIS و انتقال آن به شمال عراق ، اكنون ایده امریکا برای "مداخله" آنهم برای متوقف‌کردن ISIS مانند كسی‌ست كه عمدا حریق ایجاد كرده و اكنون درصدد خاموش کننده آتش با بنزین است ! 

 موضع عملیات مشترك ایران با آمریکا به لحاظ استراتژیکی می‌تواند از هر گونه تلاش معنی‌دار بر روی زمین ، برای متوقف کردن ISIS از تثبیت موقعیت خود در عراق و استفاده از خاک عراق برای راه‌اندازی حملات علیه تهران و دمشق ، ممانعت بعمل آورد . هر گونه کمک ایران به عراق تنها باید تحت شرایطی باشد که ( بهانه‌ای را ) برای دخالت كردن آمریكا در عراق و منطقه فراهم نكند . 
 نگرانی اصلی ایران باید بر تصویر کشیدن ماهیت واقعی تامین مالی كنندگان (طرف‌های) خارجی از ISIS ، و متحد کردن گروه‌های واقعی اهل سنت و شیعه با هم برای پاکسازی آنچه که یک حمله خارجی به خاک عراق است ، متمركز گردد .

در حالی که ایالات متحده آمریکا ، به کم اهمیت جلوه‌دادن جنبه‌های فرقه‌ای تهاجم تروریست‌های تکفیری بعثی در عراق قبل از مخاطبان جهانی اهتمام داشته است ، و در مقابل ، ماشین تبلیغاتی واشنگتن در سراسر خاورمیانه ، با کمک دوحه و ریاض ، به تحریک بیشتر تنش‌های فرقه‌ای كمك می‌كرده است . ISIS تنها به ابزاری برای گسترش تنش‌های فرقه‌ای و اختلاف شیعه و سنی تبدیل شده است .

 این واقعیت كه ایالات متحده عامدانه ISIS را تشكیل داده است (شكی نیست) و این گروه اكنون در عراق در تلاش برای به راه انداختن یك حمام خون ، آن هم در راستای منافع غرب است ، و دقیقا به همین دلیل است كه تهران و بغداد باید خود را از غرب جدا کرده ، و مستقلانه با این تروریسم جدید مقابله كنند .
 



انتهای پیام/.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار