فرماندار شهرستان شهربابک گفت: شبکه برق "روستای دستکند میمند" با اختصاص 10 میلیارد ریال ، اصلاح و مشکل ثبت جهانی آن رفع می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ، محمد رضا شریفی در جلسه ی کارگاه مسکن بومی میمند که با حضور استادانی از دانشگاههای مختلف کشور در "روستای دستکند میمند" برگزار شد ، به مشکلات این روستا برای ثبت جهانی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ایرادی که این اثر تاریخی دارد ، وجود تیرهای برق آن است.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل ، (جمع آوری تیرها و انتقال برق ) از طریق زیرزمینی 10 میلیارد ریال درنظر گرفته شده است که به زودی طرح اجرا می شود.

شریفی با تأکید بر اینکه برای تسهیل در روند ثبت جهانی این اثر از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد ، تصریح کرد: بر این اساس ، 5 میلیارد ریال از محل اعتبارات میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و 5 میلیارد ریال هم از اعتبارات امسال شهرستان پرداخت می شود.

مدیر پایگاه روستای تاریخی میمند هم هدف از برگزاری "کارگاه مسکن بومی میمند" را پیدا کردن یک راهکار مناسب برای ساخت و سازهای مناطق اطراف میمند بر اساس منظر فرهنگی این روستای تاریخی عنوان کرد و گفت: در این رابطه ، جمعی از استادان دانشگاههای مختلف کشور گرد هم آمده اند تا بتوانند نیاز های مردم را با رعایت اصول حفاظتی ، مهندسی و مطابق با منظر فرهنگی میمند طراحی کنند.

مهناز اشرفی افزود: این افراد به گروه های مختلف تقسیم و به صورت رقابتی کار می کنند و در پایان به یک راه حل و نتیجه کلی خواهند رسید.

وی با اشاره به اینکه این کارگاه در رابطه با مسکن های آبادی ها و سرآغل ها تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که بدانیم چه طرحی برای آغل ها و کپرها اجرا کنیم تا ظاهر آن به هم نریزد./ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.