روزنامه "بیلد" آلمان گزارش داد:

کودکان و خردسالان باید در لحظات سربریدن توسط تروریست‌ها نظاره‌گر باشند!

در عراق شاهد هستیم که کودکان در لحظه‌های اعدام و سر بریدن‌های وحشیانه مردم توسط تروریست‌ها، که عمداً به صورت عمومی به نمایش گذاشته می‌شود هم حضور دارند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه آلمانی "بیلد" با انتشار تصاویری از کودک هشت ساله عراقی که سلاح در دست دارد، به بررسی تأثیرات حملات تروریست‌ها بر کودکان و نقش آنان در این جنگ پرداخت. 

این روزنامه آلمانی نوشت:



بر اساس بند 2 ماده 38 کنوانسیون حمایت از حقوق کودکان سازمان ملل، "کشورهای عضو موظفند هر اقدامی را که لازم است انجام دهند تا کودکان زیر 15 سال تمام، به هیچ عنوان در هیچ جنگ و درگیری شرکت نکنند."

بیش از یک هفته از حمله ناگهانی تروریست‌های تکفیری به شهرهای مهم شمال عراق می‌گذرد و نخستین قربانیان این جنگ، کودکان و خردسالان بوده‌اند. به نقل از سازمان حمایت از حقوق کودکان "Save the children"  این حملات منجر به کشته و آواره شدن حدود نیم میلیون کودک شده است.

اغلب مراکز آموزشی در شهر پرجمعیت موصل بسته شده و امتحانات مدارس تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده‌اند.

بیلد در ادامه می‌افزاید:

این روند ضدّحقوق کودکان، در شرق سوریه نیز وجود داشته و دارد؛ جایی که تکفیری‌ها در شهر 200 هزار نفری رقّه، همواره سربازان کودک را جذب گروهک تروریستی می‌کنند. این اقدام طبق قوانین سازمان ملل جنایت جنگی محسوب می‌شود. تروریست‌ها در ویدئویی که مه 2014 در سایت یوتیوپ منتشر شد، کودک سربازی را به سخن واداشتند که حتی کوچکترین لباس یونیفرم نظامی برای جثه‌اش بسیار بزرگ بود.


این‌ها همان کودکانی هستند که نه تنها در فضای نفرت و عملیات‌های انتحاری رشد می‌یابند، بلکه در لحظه‌های اعدام و سر بریدن‌های وحشیانه که عمداً به صورت عمومی به نمایش گذاشته می‌شود هم حضور دارند و باید حضور داشته باشند!



انتهای پیام/

برچسب ها: ترور ، جنگ ، عراق ، کودکان ، داعش ، bild ، isis ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار