فرماندار شهرستان خلخال گفت: تاکنون 15 استان کشور برای حضور در جشنواره ملی غذاهای سنتی اقوام ایرانی که مردادماه در خلخال برگزار می‌شود، اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مهدی احمدی امروز در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره غذاهای سنتی اقوام ایرانی در اردبیل گفت: این جشنواره قرار است روزهای 16، 17 و 18 مردادماه برای اولین بار در استان اردبیل به میزبانی شهر خلخال برگزار شود تا ظرفیت‌های گردشگری این منطقه به ویژه در حوزه غذاها و آیین‌های سنتی به نمایش درآید.

ویگفت: در این جشنواره بیش از 15 غرفه برای عرضه محصولات متنوع صنایع‌دستی استان‌های مختلف کشور و 15 غرفه نیز برای نشان دادن توانمندی‌های متفاوت اقوام ایرانی در نشان دادن توانمندی‌ها و قابلیت‌های منحصر به‌فرد تدارک دیده شده است و قرار است در قالب کار گروه‌ها و کمیته‌های تخصصی این امر به جد پیگیری شود.

احمدی افزود: هدف اصلی از برگزاری این همایش معرفی توانمندی‌ها و قابلیت‌های اقوام ایرانی به ویژه قوم آذری و ترک است که در کنار سایر اقوام سعی می‌شود از فرصت میزبانی استفاده شده و توانمندی‌ها در این زمینه بیش از گذشته معرفی شود.

فرماندار خلخال تاکید کرد: در کنار آن سعی بر این است تا خانواده‌ها با همراهی نسل جوان و نوجوان خود بیشتر با تنوع غذایی و همچنین آداب و رسوم سنن و اقوام متعدد ایرانی آشنا شده و بهسرمایه‌های خود افتخار کنند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: خلخال ، جشنواره ، غذاهای ، سنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.