سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تجربه گذشته ثابت کرده که تهدید، تحریم و فشار نه تنها از فعالیت‌های هسته‌ای ما نکاسته بلکه سرعت پیشرفت ما را چندین برابر کرده است لذا غرب باید جام زهر را بنوشد و تصمیم سخت را اتخاذ کند، ملت ما آزمون خود را پس داده و همانند آهن گداخته شده‌اند.

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مواضع ایران و آمریکا پس از پایان دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 گفت: بعد از مذاکرات ژنو و وین و همچنین نشست‌های دوجانبه نقطه نظرات طرفین کاملا تعریف شده و مشخص است و طرفین باید توافق جامع را تحریر کنند.   
 
نقوی حسینی ادامه داد: با توجه به این مسئله که جمهوری اسلامی ایران خطوط قرمز مشخصی دارد مطالبات خود را صریح و روشن ابراز کرده که هیچ‌کدام از این مطالبات خارج از مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیست.   

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: آمریکایی‌ها زیاده‌طلبی‌های بسیاری دارند و فکر می‌کنند می‌توانند اهداف و منافع صهیونیست‌ها و برخی کشورهای منطقه که وابسته به آمریکا هستند را تأمین کنند.   

وی در ادامه تصریح کرد: این مسئله باعث شده که فاصله بسیار زیاد باشد و همه محافل بین‌المللی نیز متوجه هستند که فاصله بین مطالبات ما و حقوق مسلم ملت ایران با زیاده‌طلبی‌های آمریکا بسیار است.   

نقوی حسینی تأکید کرد: در چنین شرایطی غربی‌ها باید جام زهر را بنوشند و تصمیم خود را بگیرند که آیا می‌خواهند پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با مذاکره حل شود و یا اینکه می‌خواهند همچنان از تهدید فشار و تحریم استفاده کنند.   
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: تجربه گذشته ثابت کرده که تهدید، تحریم و فشار نه تنها از فعالیت‌های هسته‌ای ما نکاسته بلکه سرعت پیشرفت ما را چندین برابر کرده است و اگر قصد حل این مسئله با مذاکره را دارند مطمئنا ما راه خودمان را خواهیم رفت.   
 
وی ادامه داد: غرب باید جام زهر را بنوشد و تصمیم سخت را اتخاذ کند تصمیمات ما بسیار آسان است ملت ما آزمون خود را پس داده و همانند آهن گداخته شده‌اند.   
 
نقوی حسینی با بیان اینکه 1+5 نیز تصمیمی برای لغو تحریم‌ها ندارد، گفت: چه دلیلی دارد که جمهوری اسلامی ایران حقوق هسته‌ای خود را نادیده بگیرد و یا اینکه از خطوط قرمز خود برای هیچ عدول کند.   

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در پایان خاطر نشان کرد: ما بر روی خواسته‌ها و خطوط قرمز خود ایستاده‌ایم و این غربی‌ها هستند که باید تکلیف خود را مشخص کنند.   

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار