ساری /

راه‌اندازی سامانه ارتباطی با کشتی‌ها در دریای خزر

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: با راه‌اندازی سیستم جدید مخابراتی در بندر نوشهر امکان برقراری ارتباط با کشتی‌ها در هر نقطه از دریای خزر فراهم شد.

منوچهر تاتینا در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری از نصب و راه‌اندازی تجهیزات مخابراتی MF/HF-DSC با قدرت 500 وات در بندر نوشهر برای برقراری ارتباط با کشتی‌ها در هر نقطه از دریای خزر خبر داد و اظهار داشت: با نصب دستگاه‌های فوق، از هفته گذشته امکان برقراری ارتباط رادیو تلفنی و ارائه سرویس به پرسنل و فرماندهان تمامی کشتی‌ها در مناطق A2 و A3 و در هر نقطه از دریای خزر فراهم شد.

وی بیان داشت: دریافت هرگونه پیام اضطرار درباره وقوع سوانح دریایی مانند آتش‌سوزی، تصادف و غرق شدن شناورها به منظور برنامه‌ریزی برای اعزام ناجی و بالگرد برای کمک‌رسانی به مصدومان و بیماران شناورها از دیگر کارکردهای تجهیزات جدید مخابراتی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران اظهار داشت: تجهیزات مذکور به صورت دو بلیکیت شامل گیرنده‌ها و فرستنده‌ها به طور مجزا در ایستگاه رادیویی و ساختمان فرستنده واقع در موج‌شکن بندر نوشهر نصب و راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: تجهیزات مخابراتی مذکور با اعتباری بیش از 10 میلیارد ریال در فضایی به وسعت 100 مترمربع، نصب و راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است./س

برچسب ها: کشتی ، سیستم ، مخابراتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.