محمدحسین ابارقی ، دونده افتخارآفرین کرمانی که در مسابقات قهرمانی دو ومیدانی جوانان آسیا در چین موفق به کسب یک مدال طلا و یک مدال برنز شده بود ، دیروز در میان استقبال گرم مردم و مسئولان وارد فرودگاه کرمان شد.

این دونده کرمانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان گفت: در این مسابقات به ترتیب در دوی 200 متر و 100 متر موفق به کسب یک مدال طلا و یک مدال برنز شدم.

محمدحسین ابارقی ، شکستن رکورد ایران و آسیا در دوی 200 متر این مسابقات با فاصله زمانی 20 ثانیه و 62 صدم ثانیه را یکی دیگر از افتخارات خود اعلام کرد و افزود: در این ماده "جینگ چن" از کشور چین با زمان ۲۰ثانیه و ۹۶صدم ثانیه نایب قهرمان شد و "ژان کاتسومی" از ژاپن با زمان ۲۱ثانیه و ۵صدم ثانیه در جایگاه سوم ایستاد.
وی خاطرنشان کرد: با کسب این موفقیت سهمیه شرکت در مسابقات
"اینچوان کره "که 3 ماه دیگر برگزار می شود را بدست آوردم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان نیز با اعلام اینکه جامعه ی ورزش استان کرمان از برتری و قهرمانی این دونده جوان کرمانی در مسابقات آسیایی بسیار خوشحال شدند ، گفت: کسب چنین مدال هایی برای کشور و استان در رشته دو و میدانی بسیار خوشایند است که امیدواریم این روند به طور مستمر ادامه یابد.

محمود محمودی نیا ، استعدادیابی به منظور پیشرفت روزافزون این رشته ورزشی در استان و کشور را از برنامه های این اداره عنوان کرد.

رییس هیئت دو و میدانی استان کرمان نیز با اشاره به این موفقیت گفت: به دنبال این هستیم که بتوانیم با مدیریت درست ، نقاط ضعف خودمان را برطرف و قهرمانی های بیشتری را برای استان و کشور کسب کنیم.

میسرجانی افزود: در آینده ای نه چندان دور ، این هیئت استعدادیابی از جوانان کرمانی را پیگیری می کند تا در رشته های دو و میدانی با چهره های خوبی در سطح کشور و جهان ظاهر شویم.

اکبر پور ، مربی ابارقی هم که همراه وی در مسابقات حضور داشت با قدردانی از تلاش های ابارقی در این دوره از مسابقات گفت: به نوبه ی خود خوشحالم که این ورزشکار کرمانی در این مسابقات پیروز شد.

وی به رکورد محمدحسین ابارقی در این مسابقات اشاره کرد و افزود: این دونده ی افتخارآفرین ، دومین نفریست که پس از احسان حدادی در ایران ، موفق به شکست این رکود در مسابقات دو و میدانی آسیا شد.

این مربی با اعلام اینکه ابارقی با کسب سهمیه ای که در این مسابقات بدست آورده است ، می تواند در مسابقات اینچوان کره هم شرکت کند، خاطرنشان کرد: این پایان کار محمدحسین ابارقی نیست بلکه به فکر مسابقات بعدی و بالاتر هم خواهیم بود./ب


برچسب ها: درخشش ، دونده ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.