معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در نشستی با دبیر اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس (iccn2014)، گفت: برگزاری اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس، فرصت مناسبی برای تقویت دیپلماسی مهارت جمهوری اسلامی ایران است .

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان و به نقل از واحد اطلاع رساني دبيرخانه اجلاس و جشنواره؛ پرند در این نشست تصریح کرد: ما معتقدیم استفاده از دیپلماسی مهارت و آموزش های فنی و حرفه ای در یک بستر مناسب می تواند به پیشبرد دیپلماسی عمومی، دیپلماسی فرهنگی، دیپلماسی اقتصادی و....کمک کند.

وی دیپلماسی مهارت را یک ابزار قدرت نرم دانست و افزود:دیپلماسی عمومی می تواند به تقویت آموزش فنی و حرفه ای و دیپلماسی مهارت منجر شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری را در حوزه دیپلماسی مهارت بسیار قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: برگزاری اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس، فرصت بسیار مناسبی است تا مشاغل قدیمی و حرفه های ارزشمند فراموش شده،دوباره احیاء شود.

وی گفت:  در سالهای اخیر، به مشاغل و حرفه های قدیمی کم توجهی شده و نظام استاد و شاگردی که بستر مناسبی برای انتقال بین نسلی این حرفه ها بوده است به دست فراموشی سپرده شده که این رخداد بزرگ فرهنگی می تواند در احیاء این سنت ها، نقش قابل توجهی ایفا کند و حتی برخی مهارت ها و حرفه ها را در سطح بین المللی معرفی نماید.

وی در بخش دیگری از سخنانش، آموزش مهارت آشپزی و پخت غذاهای سنتی اسلامی ایرانی را دارای استاندارهای خاص ذکر کرد و گفت: برپایی این اجلاس و جشنواره فرصت مغتنمی است تا غذاهای استانهای مختلف کشورمان که با سلایق و فرهنگ های گوناگون طبخ می گردد به دنیا معرفی شود.

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور، با اشاره به برگزاری اجلاس بین المللی زنان، بیان داشت: گروهی از زنان کارآفرین و صاحب مهارت که توسط سازمان فنی و حرفه ای شناسایی شده اند، به بخش اجلاس بين المللي زنان در اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس، معرفی خواهد کرد.

این مقام مسوول، حضور زنان ایرانی در این جشنواره و عرصه های بین المللی را نشانه رشد و توسعه یافتگی دانست و گفت: اجلاس بين المللي زنان، چهره واقعی بانوان کار آفرین و صاحب مهارت در جمهوری اسلامی ایران را به جهان معرفی می کند.

شایان ذکر است اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس،با محوریت شهرداری اصفهان در تاریخ 16 تا 20 مهر ماه با حضور 50 کشور از سرتاسر جهان، در اصفهان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: اصفهان ، میراث ، فرهمگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.