تحقیق و نگارش مجموعه مستند "او یک طلبه بود" با همکاری و مشارکت "سازمان نشر ارزشهای مشارکت روحانیت در دفاع مقدس" آغاز شد.

محمود عاطفی رئیس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: طرح مجموعه مستند "او یک طلبه بود" با همکاری و مشارکت "سازمان نشر ارزشهای مشارکت روحانیت در دفاع مقدس" تهیه و مقدمات تصویب آن طی شده است. طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مراحل تحقیق و نگارش مستند فوق به زودی انجام خواهد شد. این مجموعه مستند برای 52 قسمت سی دقیقه ای تعریف شده است.

وی با تاکید بر نقش مهم و پر رنگ روحانیت در پاسداری از ارزشهای دینی افزود: روحانیت گرانقدر ما در طول هشت سال دفاع مقدس هم در ترویج ارزشهای دینی و هم در میدان نبرد و مبارزه با دشمن بعثی و استکبار جهانی نقش بسیار پر رنگی را ایفاء کرده و در هر دو مورد تاثیر بسیار خوبی را از خود بر جای گذاشته است.

وی تصریح کرد: مجموعه مستند " او یک طلبه بود " به زندگی 52 شهید روحانی می پردازد و سعی می کند با توجه ویژه به فراز و فرودهای زندگی این عزیزان و بررسی خاطرات هم رزمان آنها نقش بسیار مهم و قابل توجهی که این قشر در بصیرت افزایی و تقویت روحیه رزمندگان ایفا کرده اند را در قالبی ساده و صمیمی به نمایش بگذارد.

وی افزود: نمایش حضور وسیع طلبه ها در میدان جنگ و رودر رویی با سپاه دشمن، تنوع ماموریت ها و مسئولیت های رزمندگان روحانی و نیز بالا بردن روحیات سلحشوری رزمندگان و تقویت انگیزه های معنوی حضور رزمندگان از دیگر مجاهدتها و زحمات طلبه های رزمنده و شهید است که در این مستند به آنها پرداخته می شود.

وی با تاکید بر نقش بسیار مهم قومیت های مختلف در هشت سال جنگ تحمیلی افزود: در این مستند سعی شده از ظرفیت های همه استانهای کشور استفاده شود و شهدای روحانی همه استانها مورد بررسی قرار گیرند. تاکنون پرداختن به شهداء استانهای اصفهان، آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، تهران، چهار محال بختیاری، خراسان رضوی و جنوبی، قم، کرمان، مرکزی، سمنان، ایلام، لرستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در فهرست تولید این مجموعه قرار گرفته و شهداء دیگر استانها نیز به تدریج به این فهرست اضافه خواهند شد.




انتهای پیام/
برچسب ها: سینما ، تولید ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار