رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همزمان با ابلاغ تعرفه های جدید خدمات دندانپزشکی، سازمان های بیمه گر متعهد به پرداخت 70 درصد هزینه این خدمات می شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

محمدحسین خوشنویسان در سمینار کشوری بهداشت دهان و دندان در شهرکرد با ابعلام این خبر، افزود: با ابلاغ تعرفه های جدید، سازمان های بیمه گر موظفند کلیه خدمات دندانپزشکی را پوشش داده و افرادی که فاقد بیمه های درمانی هستند نیز زیرپوشش بیمه ایرانیان قرار می گیرند.

وی، از ابلاغ تعرفه های جدید دندانپزشکی در دو هفته آینده خبر داد و گفت: به دلیل افزایش برخی هزینه ها، تعرفه های جدید دندانپزشکی نیز افزایش قیمت خواهد داشت.

خوشنویسان، این اقدام را در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت در بخش دندانپزشکی دانست.

رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه سیاست وزارت بهداشت برای بکارگیری نیروهای بهداشت کار در مناطق محروم و سخت گذر اظهار داشت: وزارت بهداشت در این خصوص، استفاده از نیروهای بومی و توسعه فعالیت کاردان های دهان و دندان را در دستور کار داده و در سه سال گذشته اقداماتی در این زمینه انجام گرفته است.  

خوشنویسان، از اختصاص 30 درصد از سهمیه دانشکده های دندانپزشکی به پذیرش دانشجویان بومی هم خبر داد و گفت: با توجه به اینکه توزیع دندانپزشکان دراستان های مختلف متوازن نیست و تعداد زیادی از آنان در کلان شهرها مستقر شده اند، پذیرش دانشجوی بومی اقدامی موثر در توزیع عادلانه خدمات دندانپزشکی در سراسر کشور است.

وی ادامه داد: سالانه یکهزار دندانپزشک در دانشکده های پزشکی کشور پذیرفته و یک هزار نفر نیز فارغ التحصیل می شوند.

خوشنویسان ادامه داد: حدود 500 فارغ التحصیل دندانپزشکی نیز از دانشگاه های خارج از کشور به ایران باز می گردند و خدمات دندانپزشکی ارائه می دهند.

رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت کشور در شاخص های بهداشت دهان و دندان را نزدیک به متوسط شاخص های جهانی عنوان کرد.

همایش و سمینار کشوری « بهداشت دهان و دندان » در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 28 و 29 خردادماه جاری، با حضور مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و کارشناسان دانشگاه های علوم پزشکی کشور، در سالن ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.