جلسه هم اندیشی پیرامون تکریم ماه مبارک رمضان با حضور مسئولین این ستاد و تنی چند از مسئولین و نمایندگان اتحادیه های مختلف شهر اصفهان، در محل صدا و سیمای مرکز اصفهان برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، محمدعلی احمدی رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان گفت : این جلسه به همت ستاد شهرستان و برای چندمین سال متوالی در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان برگزار میشود و هدف از تشکیل آن برنامه ریزی و هماهنگی دستگاه های اجرایی شهرستان و اتحادیه های مرتبط با موضوع، در جهت رعایت حرمت روزه داری و حریم مقدس این ماه پربرکت و سراسر رحمت می باشد.

وی فلسفه تشکیل این جلسه را بیان مسائل و طرح پیشنهادات سازنده در راستای پیشگیری از منکرات و تبلور بیش از پیش معروفات در این ماه عزیز برشمرد و گفت: دارالمومنین اصفهان، همچون همیشه باید در تمامی ابعاد بویژه توجه به معنویات و تجلیل و تکریم ماه میهانی خدا، پیشتاز بوده و الگویی برای سایر شهرها قرار گیرد.

محمد علی احمدی، برنامه ریزی دقیق و اطلاع رسانی شفاف و گسترده در خصوص سرویس دهی صنوف مختلف در ماه مبارک رمضان، از جمله اتحادیه نانوایان، اتحادیه رستوران داران، اتحادیه اغذیه و ساندویچ فروش ها و... را ضروری دانست و تاکید کرد: ضمن اینکه باید به مسافران و همشهریانی که به دلایلی همچون بیماری قادر به روزه داری نیستند سرویس دهی مناسب صورت گیرد، ولی باید به نحوی مدیریت گردد که این اتفاق بصورت غیر علنی و در حریم بسته ی واحد صنفی مربوطه باشد که مبادا حرمت روزه داری شکسته شود و منکر روزه خواری در سطح شهر مشاهده گردد.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان، فضاسازی شهری و تغییر چهره شهر را در چند روز پیش از ورود به ماه مبارک رمضان لازم و ضروری برشمرد و از دستگاه هایی همچون شهرداری، سازمان تبلیغات اسلامی و... که متولی این امر میباشند خواست که به این امر مهم توجه نمایند.

محمدرضا حبیبی، دادستان اصفهان نیز در این جلسه با بیان این مطلب که هرساله در ماه مبارک رمضان شاهد کاهش جرایم و تخلفات هستیم، گفت: این امر از برکات این ماه عزیز است و دادستانی اصفهان همراه با سایر مجموعه های ذیربط از جمله نیروی انتظامی، بسیج و... تمام توان و همت خود را در حفظ حرمت روزه داری و شئونات این ماه پربرکت، بکار خواهد گرفت.

وی تذکرات لسانی مردم و مومنان دلسوز را به خاطیان و مرتکبین منکرات ، مصداق عینی امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و مشارکت عمومی مردم در حفظ حرمت این ماه را خواستار شد.

گفتنی است که در این جلسه مئولین و نمایندگان اتحادیه های مختلف به بیان مسائل خود پرداخته و تماماً بر رعایت شئونات و دستورات دین اسلام بویژه در ماه مبارک رمضان تاکید نمودند.


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، ماه ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.