سازمان جاسوسی بریتانیا، ام‌آی۵، ماموریت یافته است در مورد آن دسته از پیکارجویان داعش که بریتانیایی هستند، تحقیق کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،بی‌بی‌سی(BBC)، رسانه دولتی انگلیس، دریافته است که ام‌آی۵ اکنون تجسس در مورد پیکارجویان بریتانیایی در سوریه را از الویت‌های خود قرار داده است.

 

این موضوع پس از آن که ویدئویی از سوی داعش برای جذب نیرو از کشورهای غربی در اینترنت منتشر شد، شدت گرفته است.

 

اکنون به گزارش وزارت کشور بریتانیا، پلیس ضدترورسیم این کشور درصدد اخذ مجوزهای لازم برای حذف "ویدئوی داعش" از فضای اینترنت است.

 

وزارت کشور بریتانیا اعلام کرده است: «ما تبلیغ ترورسیم در فضای مجازی را تحمل نخواهیم کرد چرا که چنین تبلیغاتی می‌تواند کسانی را که مستعد انجام اعمال افراطی‌گرایانه هستند، تحت تاثیر قرار دهد.»

 

در همین حال، اعضای خانواده یکی از جوانان بریتانیایی که در این ویدئو سخن می‌گوید اعلام کرده‌اند از دیدن فرزندشان در میان پیکارجویان "متاثر" شده‌اند.

 

فرانک گاردنر، گزارشگر مسایل امنیتی بی‌بی‌سی می‌گوید احتمال می‌رود حدود ۴۰۰-۵۰۰ بریتانیایی در میان پیکارجویان داعش هستند و اکنون ام‌آی۵ تجسس در مورد این افراد را یکی از الویت‌های اصلی خود قرار داده است.

 

چند روز پیش هم، دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا گفته بود که پیکارجویان داعش که به تازگی بخش مهمی از خاک عراق را اشغال کرده‌اند، درصدد انجام "عملیات تروریستی" در خاک بریتانیا بوده‌اند.

برچسب ها: حضور ، بریتانیا یی ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.