منابع غربی در مصاحبه با روزنامه الجمهوریه اظهار داشتند کنگره آمریکا با هرگونه توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 مخالفت خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛محافل غربی پیگیر مذاکرات  ایران و آمریکا در ژنو در مصاحبه با روزنامه الجمهوریه لبنان با اشاره به اینکه اختلافات طرفین مذاکره کننده دقیقا بر سر تعداد سانتریفیو‍ژ‌های ایران و فنی نیست افزودند: بلکه این اختلافات به صورت مستقیم با سیاست داخلی آمریکا  در ارتباط است.

این منابع با بیان اینکه دولت باراک اوباما در مذاکره با ایران و دستیابی به توافق با جمهوری اسلامی ایران و گشوده شدن فصل جدید با این کشور جدی است، افزودند: واشنگتن در چارچوب ضوابط معینی در حال مذاکره با ایران است که ضوابط آن را چند هیات در قدرت که در صدر آنها کنگره قرار دارد و اعضای آن تاکنون بارها و به صراحت بر عدم صدور مجوز برای دستیابی ایران به برنامه هسته‌ای تاکید کردند، نگاشته‌ شده است.

منابع آگاه درادامه مصاحبه با روزنامه الجمهوریه اظهار داشتند: پیچیدگی‌هایی که دولت باراک اوباما با آن روبرو شده این است که هرگونه توافق در وین با مخالفت اعضای کنگره و دیگر اهرم‌های قدرت در آمریکا روبرو می‌شود.

این منابع در پایان گفتند: مخالفت اهرم‌های قدرت در آمریکا می تواند ضربه‌ای به هرگونه توافق بین ایران و گروه 1+5 باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار