فرماندار ماکو گفت: امسال به علت بلایای طبیعی هیچ نوع محصول باغی از ماکو به بازار عرضه نمی‌شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، شاهین‌ علیزاده در جلسه مدیریت بحران شهرستان ماکو که در سالن جلسات فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به کوهستانی بودن منطقه شاهد بارش باران‌، تگرگ و سایر بلایای طبیعی هستیم.

وی با اشاره به میزان خسارت وارد شده در این شهرستان براثر بلایای طبیعی، تصریح کرد: امسال براثر بلایای طبیعی 60 میلیارد ریال خسارت در این شهرستان وارد شده است.

علیزاده با بیان اینکه باید با اقدامات پیشگیرانه تلاش شود تا میزان این خسارات در آینده کاهش یابد، افزود: برای این منظور لازم است تا برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

فرماندار ماکو گفت: هر سال براثر وقوع بلایای طبیعی شاهد تلف شدن دام‌ها، خسارت به واحدهای مسکونی و مزارع این شهرستان هستیم.

علیزاده ادامه داد: عمده عواملی که این شهرستان را تهدید می‌کند سیل، بارش باران‌های مکرر و بارش تگرگ است.

وی افزود: هر سال براثر طغیان رودخانه در این شهرستان شاهد آبگرفتگی معابر، ورود آب به منازل و مزارع کشاورزی هستیم که بهبود این وضعیت نیازمند کار فنی و کارآمد است.

علیزاده اعلام کرد: در این میان باغات بیشتر در معرض بلایای طبیعی قرار دارند به طوری‌ که امسال به علت سرمازدگی و تگرگ هیچ نوع محصول باغی از این شهرستان به بازار عرضه نمی‌شود/س.

برچسب ها: باغی ، فرماندار ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.