کرمان/

مساجد باید به بهترین نحو برای روزه داران مهیا شوند

خطیب نمازجمعه کرمان با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان ،گفت: در این ماه گرایش مردم به مساجد بیشتر است ، پس می طلبد با برنامه های متنوع ، پایگاه خوبی را برای مردم ، به ویژه جوانان مهیا کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب پور در خطبه های آیین وحدت بخش نماز جمعه کرمان با اشاره به اینکه هفته آخر ماه معظم شعبان با عنوان "هفته بهداشت و نکوداشت مساجد" نامگذاری شده است ،یادآور شد: باید هیئت امنای مساجد و ائمه ی جماعات با کمک مردم تلاش کنند تا مساجد ، در طول سال تمیز و معطر باشند و مردم رغبت و تمایل بیشتری برای حضور در این مکانها داشته باشند.

امام جمعه موقت کرمان در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت 31خرداد سالروز شهادت سردار سرافراز اسلام، شهید دکتر مصطفی چمران، خاطرنشان کرد: این شهید والامقام معلمی متعهد ، زاهدی عارف و رزمنده ای شجاع بود.

حجت الاسلام عرب پور تصریح کرد: اگر بخواهیم الگویی از تعهد ، مسئولیت شناسی و شجاعت ارائه دهیم ، یکی از این الگوها شهید دکتر چمران است.

وی به 5 تیر، روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: مواد مخدر از سویی یک بلای دامنگیر و خانمان سوز و از سوی دیگر تجارتی پرسود است که به صورت مخفی در اختیار استکبار جهانی و ابرقدرت هاست.

وی تأکید کرد: مبارزه ی جدی با موادمخدر همت همگانی را می طلبد.

حجت الاسلام عرب پور ، همچنین با گرامیداشت اول تیر روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، خاطرنشان کرد: این نهاد مقدس در سطح کشور و استان در عرصه های مختلف دینی و فرهنگی فعالیتهای گسترده ای را انجام می دهد.

حجت الاسلام عرب پور در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه قلب محل دریافت الهامات و وحی الهی است ، ابراز امیدواری کرد: با رعایت قوانین الهی بتوانیم قلبی سالم داشته باشیم./س


برچسب ها: مساجد ، مهیا ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.