رئیس کل امور حرمین شریفین با تشریح جزئیات بهره برداری از بخشی از طرح توسعه مسجدالحرام، از آمادگی‌های این نهاد برای اجرای طرح ویژه عمره ماه رمضان با حضور بیش از 6 هزار نیرو خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از پایگاه اطلاع رسانی حج ، السدیس رئیس کل حرمین شریفین گفت: طبقه همکف و اول مسجدالحرام و صحن‌های شمالی به میزان 100 درصد برای نماز به همراه پله‌های برقی و آسانسور و طبقه دوم به میزان 80 درصد آماده خواهد شد.

وی افزود: همچنین به زودی از پروژه توسعه مطاف بهره برداری می‌شود که در مرحله نخست آن از باب صفا به باب فتح از طریق طبقه زیرزمین و طبقه همکف و اول و بام و مرحله دوم از باب فتح تا باب عمره از طریق زیرزمین و طبقه همکف و اول بهره برداری خواهد شد.

السیدیس تصریح کرد: همچنین بهره برداری از مرحله دوم طواف موقت به زودی انجام می‌شود که با آغاز به کار این بخش ظرفیت طواف به صورت کلی به هفت هزار نفر خواهد رسید و در این صورت ورودی‌های مطاف به طبقه همکف و صحن‌های خارجی مرتبط می‌شود.

وی همچنین از طرح ترجمه خطبه‌های حرمین شریفین به چهار زبان انگلیسی، فرانسوی، اردو و مالاوی از طریق تلفن‌های همراه و گوشی خبر داد.

رئیس کل حرمین شریفین از تأمین آب زمزم به صورت سرد و گرم با 13 هزار کلمن خبر داد.

وی از آماده شدن حدود 7 هزار سرویس بهداشتی و بیش از 6 هزار وضو خانه و مفروش شدن مسجدالحرام با 16 هزار تخته فرش خبر داد.
السدیس گفت: طرح مخصوص عمره رمضان از 15 شعبان آغاز شده و تا 15 شوال ادامه می‌یابد که بیش از 6 هزار کارمند رسمی و موسمی و کارگر نظافتی این طرح را اجرا می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: طبقه ، حرمین ، مسجدالحرام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار