معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال سه هزار سرباز معلم در طرح های جهادی و سازندگی کشور جذب شدند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، علی زرافشان در جمع مدیران آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: با توجه به اینکه از تصویب قانون شورای آموزش و پرورش سال های زیادی می گذرد ولی از فراز و نشیب فراونی از زمان تاسیس مواجه بود.

وی افزود: یکی از سیاست های وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبیر وامید موضوع مشارکت است تا از حداکثر ظرفیت بخش دولتی، اولیا، نهاد ها و مردم برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش استفاده شود.

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نگاه مردم نسبت به آموزش و پرورش هزینه ای است، گفت: پول های که مردم برای تحصیل و تذهیب علم پرداخت می کنند هزینه نیست بلکه سرمایه است.

زرافشان با تاکید بر اینکه آینده کشور در مدارس رقم خواهد خورد، تصریح کرد: برای توسعه کشور و دستیابی به اهداف نظام و انقلاب باید در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کرد.

وی با بیان اینکه سال 74 تا76 دوران طلایی شورای آموزش و پرورش بوده است، افزود: در دولت تدبیر و امید تلاش خواهیم کرد تا شورای آموزش و پرورش را به جایگاه واقعی برسانیم.

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مازندران جزو استان های برتر کشور محسوب می شود، افزود: هم اکنون آموزش و پرورش مازندران جزو چهار استان برتر کشور به شمار می رود.

وی از اختصاص 20 درصد از سهم تملک دارایی استانداری های استان به آموزش و پرورش خبر داد و افزود: آموزش و پرورش مطلوب بدون کمک و همیاری سایر دستگاه ها و جذب منابع بیرونی و خیران امکان پذیر نیست.

زرافشان، آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش را از گران ترین آموزش ها دانست و گفت: در حال حاضر 47 درصد دانش آموزان در شاخه فنی و کاردانش تحصیل می کنند.

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: در سطح کشور آمار بیکاری در بین فارغ التحصیلان مدارس و دانشگاه ها به ترتیب 2 و 22 درصد گزارش شده است.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید برنامه داریم تا 50 درصد ظرفیت آموزش و پرورش در حوزه فنی و حرفه ای و کاردانش اختصاص یابد.

زرافشان از انعقاد تفاهمنامه مشترک با وزارت جهاد کشاورزی برای بکارگیری از 64 مرکز آموزشی این سازمان خبر داد و گفت: سالانه بیش از سه هزار هنرجو شاخه فنی و کاردانش برای گذراندن خدمت مقدس سربازی در اختیار سازمان جهاد کشاورزی قرار می گیرد.

زرافشان با اشاره به راه اندازی آزمایشگاه نانو در هشت استان کشور، گفت: با حمایت‌های معاونت علمی رئیس جمهور آزمایشگاه نانو را با 70 درصد خریداری کردیم و تا پایان امسال در همه استان‌های کشور آزمایشگاه نانو را راه اندازی می کنیم.

وی از اختصاص 50 میلیون تومان اعتبار برای هنرستان نساجی مازندران خبر داد./س

برچسب ها: جذب ، کشور ، جهادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.