آمار آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی دانشگاه شیراز بر روی پایگاه اطلاع رسانی این دانشگاه قرار گرفت که از بهره مندی 26 دانشجوی این دانشگاه ازفرصت تحقیقاتی کوتاه مدت خارج کشور در سال 92 حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛

پنج نفر از اعضای هیات های علمی این دانشگاه در سال تحصیلی گذشته (92 – 91) از فرصت های مطالعاتی این دانشگاه در خارج کشور استفاده کردند.

همچنین درسال تحصیلی یاد شده هفت سمینار علمی داخلی و بین المللی در دانشگاه شیراز برگزار شد و این دانشگاه در دو پروژه مشترک با سایر کشورهای جهان مشارکت داشته است.

یک نفرازاستادان دانشگاه شیراز درحوزه ادبیات فارسی و ایران شناسی برای تدریس در دانشگاه های خارج کشور در سال تحصیلی گذشته اعزام شد.

آمار ثبت اختراعات دانشجویان و استادان دانشگاه های شیراز درجدول ارائه شده دانشگاه شیراز در سال های 91 و 92 به ترتیب 78 و 98 اختراع اعلام شده است.

همچنین بنا براعلام پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه شیراز، دانشجویان و استادان این دانشگاه 21 شرکت دانش بنیان را در سال تحصیلی 92 – 91 تاسیس کرده اند و نتایج تحقیقات و پژوهش های آنان در دو مورد به مرحله تجاری سازی رسید.

بر این اساس، دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه شیراز که 9 قطب علمی، 13 مرکز پژوهشی دانشگاهی و پنج پژوهشکده را در بر می گیرد، در سال تحصیلی گذشته 934 مقاله در نمایه بین المللی ISI منتشر کرده اند.

همچنین شمار مقاله های منتشر شده این دانشگاه در دوره زمانی یاد شده در نمایه بین المللی SCOPUS یکهزار و 219 مقاله بوده و این آماردر پایگاه استنادی جهان اسلام ISC به 850 مقاله می رسد.

افزون بر این در سال تحصیلی گذشته دانشگاه شیراز که هم اینک 637 عضو هیات علمی تمام وقت دارد، موفق به انتشار 209 مقاله علمی پژوهشی و 31 مقاله علمی ترویجی در مجلات معتبرعلمی شد.

هم اینک 85 دانشجوی غیرایرانی بورسیه و 33 دانشجوی غیرایرانی غیربورسیه نیز در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.