رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از اشتغال 35 درصدی جمعیت شاغل آذربایجان غربی در بخش کشاورزی و دامداری خبر داد.

اسمعیل کریم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: 35 درصد جمعیت شاغل آذربایجان غربی در بخش کشاورزی و دامداری مشغول هستند.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی آذربایجان غربی، تصریح کرد: مردم آذربایجان غربی در بخش کشاورزی بیش از سایر حوزه‌ها فعالیت دارند.

کریم‌زاده با بیان اینکه شهرهای مختلف آذربایجان غربی دارای زمین‌های زراعی مرغوب و حاصلخیز هستند، افزود: بر این اساس شاهد تولید انواع محصولات کشاورزی هستیم.

وی اعلام کرد: تولید محصولات دامی، عسل، سیب، انگور و ... آذربایجان غربی دارای رتبه‌های برتر کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به سهم آذربایجان غربی در تولید محصولات کشاورزی، گفت: این استان شش درصد تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

کریم‌زاده اعلام کرد: بر این اساس محصولات تولیدی این استان در بخش دامداری و کشاورزی به سایر کشورهای همسایه نیز صادر می‌شود.

وی اظهار داشت: امید می‌رود با رعایت الگوهای صحیح آبیاری و تجهیز مزارع و باغات این استان به آبیاری تحت فشار بتوانیم در استفاده از منابع آبی موجود در استان به نحو مطلوب و شایسته‌ای عمل کنیم که تحقق این امر توجه بیشتر مسئولان به این حوزه را می‌طلبد/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۱:۲۰ ۰۲ تير ۱۳۹۳
پس لطفا به فکر دریاچه ارومیه باشید تا بیشتر از این بر اقلیم منطقه تاثیر نگذارد ... در صورت خشک شدن باید این 35 درصد چیکار کنند؟ برن ترمینال پفک بفروشن؟