باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در مصاحبه ای با شبکه سی‌ان‌ان با رد راه حل نظامی برای عراق، اعلام کرد در صورتی که مقامات عراقی برای اتحاد این کشور تلاش نکنند و راه حل سیاسی برای مشکل خود نیابند، استفاده واشنگتن از نیروی نظامی به بغداد کمک نخواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سی‌ان‌ان، باراک اوباما بعد از آنکه روز پنجشنبه از آمادگی واشنگتن برای اعزام  300 مشاور نظامی به منظور حمایت از نیروهای عراقی در برابر تکفیری ها خبر داد در مصاحبه ای تلویزیونی اعلام کرد فداکاری های آمریکا بخت برقراری دموکراسی پایدار را برای عراق به وجود آورد اما این فرصت در حال از دست رفتن است.

وی گفت: توسل آمریکا به زور هرگز به وحدت عراق کمک نخواهد کرد. من  این موضوع را آشکارا به نوری مالکی ( نخست وزیر ) و دیگر مقامات این کشور گفته ام .

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: ما به عراق این فرصت را دادیم که دموکراسی را با حضور همه گروه ها ایجاد کند. با همکاری و از میان برداشتن اختلاف بین جوامع مختلف آینده بهتری را برای کودکان خود رقم بزند. اما متاسفانه گسترش بی اعتمادی را بین این گروه ها شاهد هستیم .

کاخ سفید تاکید کرده است تنها رهبران عراقی می توانند با شکل دادن یک نظام سیاسی که در آن به روی همه گروه ها باز باشد این کشور را به اتحاد برسانند و به صورت موثر با تروریست‌ها مقابله کنند.   

انتهای پیام/.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار