عراق اکنون نیز در ادامه ده سال از اشغال توسط ارتش آمریکا همچنان آشفته ، بی ثبات و ناآرام شده است .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آنتی وار ؛ این پایگاه خبری در مقاله ای به قلم "تام انگلهارت"‌ نوشت :‌هنگامی که هفته گذشته تروریستهای افراطی با حمله به عراق حوادثی که تنها در کتاب های تاریخ می توانستیم بخوانیم را ایجاد کردند ،‌به یاد مصاحبه یک خبرنگار آمریکایی با مشاور ارشد دولت "‌جورج بوش"‌ افتادم . این مشاور ارشد آمریکایی می گفت :‌
" افرادی همانند تو در جامعه ای بنام جامعه "‌واقع گرا "‌ زندگی می کنند . در چنین جامعه ای انسان ها تلاش می کنند راه حل مشکلات را از دل تحقیقات و مطالعات آگاهانه از واقعیات قابل تشخیص و بدیهی بدست بیاورند .

این روش ،‌مسیری نیست که دنیا در آن پیش میرود . ما اکنون یک امپراطور هستیم و برهمین اساس نیز عمل می کنیم . عمل ما واقعیت را می سازد . در حالی که شما در حال مطالعه ( آگاهانه یا رویاپردازانه )‌درباره حقیقت هستید ما دست بکار شده و حقایق را طور دیگری پردازش می کنیم . آنگاه شما همان حقایقی را مطالعه می کنید که ما ایجاد کرده ایم . ما بازیگران تاریخ هستیم و همه شما در حال مطالعه همان کارهایی هستید که ما انجام می دهیم . "

با نگاهی به وضعیت آشفته ای که سالهاست درخاورمیانه ایجاد شده بخوبی می توان مفهوم و تمایل "بوش"‌ را برای اجرای سیاست "خاورمیانه بزرگ"‌ را دریافت . در این زمینه "‌دیک چنی"‌ مشاور بوش ، " دونالد رامفسلد " وزیر دفاع وی و "کاندولیزا رایس" مشاور امنیت ملی رییس جمهور سه بازیگر اصلی تاریخ در این برهه زمانی به شمار می آيند .

همانطور که در بالا در اظهارات مشاور ارشد بوش با خبرنگارامریکایی آمد ،‌این افراد در حال ساخت "واقعیت های جدید"‌ بوده و همه ما اکنون در حال مطالعه همان چیزهایی هستیم که آنها ساخته اند . 

ایالات متحده سالهاست تلاش میکند دنیا را آنگونه که خود می خواهد بسازد ،‌دنیایی که همانند امپراطوری های تاریخ تنها یک پادشاه داشته که بر سراسر جهان حکمرانی می کند . در این مسیر چالش هایی وجود دارد که از دیدگاه کاخ سفید اصلی ترین آنها شامل ایران  ، عراق و سوریه می باشد . واشنگتن تقلا می کند تا با استفاده افراطی و بدون قید از توان نظامی خود منطقه غنی و ثروتمند نفتی خاورمیانه را به کنترل خود دربیاورد . 

در طرح حمله به عراق برنامه ریزی شد که حکومت صدام به همراه 350 هزار نیروی نظامی ارتش عراق به تسخیر نظامیان واشنگتن دربیاید . تغییر مکان استقرار نیروهای عراقی در مرزهای این کشور ،و آموزش اصول نظامی و جنگی ابتدایی  به 12 هزار و در ادامه 40 هزار نیروی عراقی در این برنامه گنجانده شد .  

اکنون بیش از ده سال از اجرای نخستین مرحله این پروژه می گذرد و شهروندان عراقی دستاوردی جز انفجارهای انتحاری و تروریستی روزانه ، غارت اموال و ثروت های ملی و تضعیف روزافزون حکومت بغداد را از این اشغال ده ساله آمریکا ندیده اند . 



انتهای پیام /
برچسب ها: عراق ، نهایی ، کشور ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار