اکنون مردم آمریکا نیز احساس وحشت زیادی درباره ایجاد جنگ داخلی در آینده در کشور خود دارند .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آمولند ؛ این پایگاه خبری در مقاله ای به قلم " آلن کاروبا " نوشت : تصور نمی کنم آمریکا تاکنون رییس جمهوری به ناتوانی اوباما در حوزه سیاست خارجی و نیز حل مشکلات اقتصادی داخل کشور به خوددیده باشد . اوباما حتی دانش ناچیزی نسبت به تاریخ ایالات متحده و سرگذشت اقدامات روسای جمهوری پیشین این کشور ندارد تا بتواند آن را مورد عبرت خود قرار دهد .

دیک چنی ،مشاور رییس جمهوری سابق آمریکا در مقاله ای که وال استریت ژورنال آن را منتشر نمود، خطاب به دختر خود که اکنون دستیار وزارت خارجه آمریکا در امور شرق است نوشت : در تاریخ کشور به ندرت پیش آمده که رییس جمهور هزینه های هنگفت و بی شمار را در مواردی اتلاف کند که اشتباه بودن آن به وضوح قابل مشاهده بوده است .

کاروبا افزود : آنچه اکنون از آن می ترسم این واقعیت است که "باراک اوباما " اساسا از ایدئولوژی یا منطق سیاسی خاصی پیروی نمیکند بلکه تنها در حال سوء استفاده از قدرتی است که در مقام ریاست جمهوری به وی داده شده . وی در این قدرت نمایی تابع هیچ ارگان ارشدی مانند کنگره نیست . 

برخلاف آنچه وزارت دادگستری دولت آمریکا به اوباما ارائه می دهد ، وی به اخطاریه 30 روزه کنگره درباره معاوضه تروریستهای زندانی در زندان گوانتانامو با یک افسر آمریکایی توجهی نکردهاست .استفاده اوبامااز برخی فرمان های اجرایی ممکن است بر اساس قوانین واستانداردهای کشور باشد اما غالبا محدودیت های نیز دارد که رییس جمهور از آن صرف نظر کرده و عمل نمی کند .

نويسنده افزود : نگاهی به آنچه طی دوره اول و دوم ریاست جمهوری اوباما روی داده نشان می دهد وی نه تنها امنیت و ثباتی را به ارمغان نیاورده بلکه با شکست های پیاپی در این میدان هم  موقعیت واشنگتن را در عرصه بین المللی تضعیف کرده و هم آشوب ها و درگیری ها در نقاط مختلف دنیا بخصوص خاورمیانه را تشدید کرده است . 

روسیه و ماجرای تنش های مسکو و واشنگتن بر سر اوکراین یکی از اصلی ترین نمونه های ضعف و عقب نشینی اوباما در عرصه سیاست خارجی است . پوتین موفق شد همانند سیاست مسالمت آمیزی که در سال گذشته در جلوگیری از حمله نظامی آمریکا به سوریه انجام داد ، در مورد بحران اوکراین نیز در برابر اوباما قدرت نمایی کرده و وی را شکست دهد . 

برنامه هسته ای ایران نیز از جمله همین موارد است . اوباما بیش از چندین ماه است که برای حل اختلافات بر سر برنامه هسته ای تهران تقلا می کند اما همچنان موضع گیری های زیاده خواهانه وی در این مذاکرات مانع حل این اختلافات و برقراری توافق نهایی شده است . 

در انتهای این مقاله آمده است : مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطین نیز به رهبری واشنگتن انجام گرفت . این مذاکرات نیز همانند سایر شکست های کاخ سفید در عرصه سیاست خارجی یکی از مواردی است که بیش از پیش موجب سقوط اعتبار واشنگتن در دنیا شده است . دنباله این ناتوانی ها همچنان ادامه دارد و به همین رویه نمی توان امیدوار بود که آینده ایالات متحده همانگونه باشد که رسانه های وابسته دولت برای مردم آن ساخته اند . 



انتهاي پيام /

برچسب ها: آینده ، اوباما ، افتخار ، کشور ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار