سازمان ملل ایران را به عنوان معاون حقوقی مجمع عمومی سازمان ملل منصوب کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری فری بیکن؛  سازمان ملل در نشست روز چهارشنبه خود ایران را به عنوان معاون این کمیته که منصب بالایی برای تهران است و به نماینده ایران اجازه ریاست بر جلسات مجمع عمومی را میدهد، برگزید.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است: کمیته حقوقی مجمع عمومی یکی از مهم‌ترین سازمان‌های تصمیم‌گیرنده این نهاد است که وظیفه آن بررسی تمامی موضوعات حقوقی است که مجمع عمومی با آن مواجه می‌شود. معاون این کمیته اغلب وظیفه اداره جلسات آن در زمان عدم حضور رئیس را بر عهده دارد و کنترل سخنرانی افراد حاضر در جلسه را بر عهده دارد. اقدامی که در لحظات بررسی مهم‌ترین و پرفشارترین موضوعات مورد بحث، اهمیتی کلیدی می‌یابد
انتخاب ایران به این سمت کمتر از دو ماه پس از آن انجام شد که این کشور توسط اعضای سازمان ملل به پست‌های کلیدی چندین کمیته مهم این سازمان از جمله کمیته حقوق بشر و کمیته حمایت از حقوق زنان انتخاب شد.
این در شرایطی است که کارشناسان غربی در سخنان خود مدعی شده‌اند که انتخاب ایران به این سمت مشکل‌ساز و خطرناک است.
اما از سوی دیگر اسرائیل از سوی کشورهای عرب عضو مجمع عمومی سازمان ملل در این نشست مورد انتقاد قرار گرفت و به تنها ملتی تبدیل شد که از سوی در هیچ یک از کمیته‌های سازمان ملل انتخاب نشد. در عوض این رژیم مجبور شد انتخابش برای عضویت در کمیته چهارم سازمان ملل که مشهور به بیان اظهارات و بیانیه‌های ضد اسرائیلی است، به رای گذاشته شود که البته پذیرفته شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار