اختلاف ساعت 12 ساعته بين چين و برزيل تماشاي رقابت هاي جام جهاني را براي مردم اين کشور دشوار کرده و سبب شده است بسياري از مردم براي تماشاي اين رقابت ها به خريد گواهي هاي جعلي پزشکي روي بياورند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران مدت زمان زيادي است که چنين اسنادي در چين در دسترس بوده است، جايي که فساد و رشوه خواري اغلب در آن رخ مي دهد و کالاهاي تقلبي نيز به فروش گذاشته مي شود.

روزنامه بيجينگ يوث ديلي اين هفته گزارش داد در پي افزايش جعل گواهي هاي پزشکي و مدارک بيمارستاني در روزهاي اخير ، مقامات اين کشور در تلاش براي مقابله با اين معضل بر آمده اند.

اما فروشندگان اين اسناد تقلبي در پايگاه  اينترنتي سينا ويبو - که همانند پايگاه توئيتر است - و ديگر پايگاههاي اجتماعي به فعاليت هاي خود براي جلب مشتري ادامه مي دهند .

يک کاربر در روز 30 ماه مه اعلام کرد:« جام جهاني فرا رسيده است و اختلاف ساعت بين دو کشور سبب مي شود هواداران فوتبال در چين نتوانند همه بازي را تماشا کنند.  من خدماتي را به شما ارائه مي دهم که از طريق آن قادر خواهيد بود بازي ها را ببينيد.»

اين در حالي است که در زمان برگزاري رقابت هاي جام جهاني صدور گواهي هاي پزشکي از جمله در ارتباط با تب و لرز، شکستگي ها تا سقط جنين و ديگر موارد به شدت افزايش يافته است.

اين کاربر گفت:« من صادقانه اين تجارت را به راه انداخته ام و درخواست شما را فاش نخواهم کرد.»

بر اساس اين گزارش، اين گواهي هاي پزشکي در پايگاه هاي اجتماعي محبوب در ميان جوانان چيني 20 يوآن - سه دلار و 20 سنت - فروخته مي شود .

يک فروشنده اعلام کرد روزانه حدود 30 گواهي پزشکي مي فروشد .

رسانه هاي چيني به نقل از مقامات قضايي اين کشور هشدار داده اند صدور گواهي پزشکي جعلي غير قانوني است و کارفرما مي تواند فرد متخلف را به سبب فساد اخراج کند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از پکن، اين در حالي است که شمار کمي از شرکت هاي چيني ساعات کاري خود را با بازي هاي جام جهاني تطبيق داده اند .
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار