"جعفر ابراهیمی" گفت: بعد از انقلاب اسلامی فضای جامعه عوض شد و آزادی بیشتری برای زنان شاعر ایجاد شد.

"جعفر ابراهیمی" شاعر در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت:‌ طبق وضعیت اجتماعی ایران به طور کلی زن‌ها کمتر وارد ادبیات و شعر می‌شوند ما در کنار این همه شاعر مرد شاعران زن کمتری داشتیم و اگر هم بودند با مردان برابری نمی‌کردند.

ابراهیمی بیان کرد:‌ بعد از انقلاب اسلامی با تغییر فضای جامعه آزادی بیشتری برای زنان ایجاد شد و تعداد زنان شاعر افزایش یافت. 

طبق تجربه خودم که اوایل انقلاب در کانون فرهنگی و هنری بودم کودکان دختر و پسری که شعر می‌گفتند و با استعدادهایشان آشنا بودم دختران خیلی موفق تر و با استعداد تر از پسران بودند اما در عمل بعد از سالها می بینیم بیشتر ان دخترها شاعر نشدند در کنار آنها پسرانی که با استعداد متوسط بودند شاعر شدند.

وی تصریح کرد: اما در بخش شعر کودک ملی 30 سال اخیر زن‌ها بیشتر در این زمینه موفقند و از مردان شاعر بالاتر هستند.  شاید به این دلیل که حس مادری دارند در دنیای کودکان موفق‌ترند و می‌دانند که باید چگونه برخورد کنند.

ابراهیمی اظهار داشت: در بین شاعران موفق خانم به افسانه شعبان نژاد، شکوفه قاسم نیا و عرفان نظر آقایی می‌توان اشاره کرد. در حال حاضر زنان زیادی وارد این عرصه شدند و بنده نگاه خوش بینانه‌ای به حضورشان دارم.

وی خاطر نشان کرد:‌ به طور حتم زنان تأثیر زیادی بر ادبیات فارسی ما گذاشته‌اند. در دوره مشروطیت پروین اعتصامی تأثیرگذارترین زن بود و در دوره معاصر سیمین بهبهانی نیز تأثیر زیادی بر شعر و شاعران داشتند.


انتهای پیام/ اس
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار