آنچه در روی خط تهران پنجشنبه این هفته گذشت .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، تونل امیرکبیر، تونل کوتاه و دو طرفه از امین حضور در محدوده بازار تا خیابان 17شهریور و
تا بزرگراه امام علی ادامه دارد.

شهرداری تهران از سال 89 تا چند هفته گذشته مشغول احداث این تونل با تحول هزینه بسیار بود ، اما فقط قسمت غرب به شرق تونل امیرکبیر باز و در دست بهره‌برداری است و شرق به غرب تونل امیرکبیر و مسیر خیابان 17شهریور به امین حضور در حال حاضر بسته و غیرقابل استفاده است که مشکلات بسیاری را برای اهالی بازار بزرگ تهران به وجود آورده است.

به جمع شهروندان رفتیم تا توضیحات بیشتر را از زبان آنها بشنویم .

اهالی بازار و شهروندان مراجعه کننده به حوالی بازار گلایه‌های بسیاری را در این مورد داشتند و گفتند شهرداری گفت: در مدت زمان یک ماه  تونل امیرکبیر آماده بهره‌برداری خواهد شد ، اما این تونل پس از گذشت 3ماه آماده بهره‌برداری شد. از 20اردیبهشت ماه سال 93 تونل امیرکبیر افتتاح شد، اما دسترسی ما به منطقه بازار قطع شده است.

شرق به غرب تونل امیرکبیر کارایی دارد، غرب به شرق این تونل اصلا ارزشی ندارد، اهالی بازار و شهروندان برای مراجعه به بازار باید از مسیرهای خیابان 17شهریور و شرق به غرب تونل امیرکبیراستفاده کنند.

در حال حاضر یک ورودی در مسیر امین حضور قابل استفاده است، مسیرهای دیگر بازار تهران و خیابان 17شهریور مسدود است.
در گفتگویی با سرهنگ حسینی رئیس راهور تهران بزرگ ودر میان گذاشتن مشکلات اهالی بازار تهران علت را از ایشان جویا شدیم و پرسیدیم، چرا مسیرتونل امیرکبیر به سمت بازار بسته است.

سرهنگ حسینی در این باره اظهار داشت: طراحی تونل امیرکبیر در فاز اول برای تخلیه بار ترافیکی بازار تهران از سه راه امین حضور بوده است.

وی افزود: در صورت بهره‌برداری از فاز دوم و قسمت شرق به غرب تونل امیرکبیر ابتدا باید مسیر شرق به غرب این تونل، خیابان 17 شهریور و بزرگراه امام علی(ع) به سمت بازار تهران اصلاح هندسی شود  اما در حال حاضر فقط امکان دسترسی به خیابان 17شهریور و بزرگراه امام علی(ع)شمال وجود دارد.

سرهنگ حسینی خاطرنشان کرد: هدف اصلی احداث تونل امیرکبیر دسترسی آسان بار خروج از هسته مرکزی محدوده ری و سه راه امین حضور به سمت امام  علی (ع)  و شمال به مناطق شمالی تهران را باز کنیم که این اتفاق هم افتاد برای پلیس راهور نیز موضوع خروج و تخلیه بار هسته مرکزی مهم است، فعلا دسترسی‌های دیگر را برای مراجعه به بازار داریم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر نمی‌توانیم شرق به غرب تونل امیرکبیر را بازگشایی کنیم زیرا مشکلات بسیاری به وجود می‌آورد با شرایط موجود اگر ورودی امام علی(ع) به سمت امین حضور را باز کنیم با مشکلات جدی روبرو می‌شویم، هم از بابت وقوع تصادفات و هم گره خوردن بار ترافیک، این طراحی نیز با توجه به شرایط فعلی پاسخگو نیست.

* باغ موزه قصر تهران در منطقه7

زندان قصر که چندی پیش به باغ موزه قصر تبدیل شد و خانه‌های اطرافش را در بند طرح تفضیلی بود و مشکلات بسیاری را برای اهالی این منطقه به وجود آورد.

به جمع اهالی اطراف باغ موزه قصر می‌رویم تا مشکلات آنها را از زبان خودشان بشنویم.

خانه‌ام را فروختم و برای معامله رفتم شهرداری تا مراحل آن را طی کنم شهرداری گفت خانه در طرح است.

شهرداری اعلام کرده اینجا طرح است، اما تکلیفش را مشخص نمی‌کند.
 
27خرداد ماه سال 91 پایان کار گرفتم سپس به اداره ثبت مراجعه کردم و سندهای تفکیکی گرفتم، در حال حاضر متوجه شدم که ملکم در طرح تفضیلی قرار دارد، متاسفانه من بلاتکلیفم و هیچ کاری نمی‌توانم بکنم.

به سراغ قائم مقام شهرداری منطقه7 رفتیم تا علت را از ایشان جویا شویم.

غلامحسین جهاندار قائم مقام شهرداری منطقه17در این باره گفت: در حال حاضر در مقدمات طرح هستیم و در مرحله اجرایی و در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: در طرح تملک ودر مرحله اول قطعا شهرداری منطقه 7 دستورالعمل‌های طرح تملک را اجرا خواهد کرد.

*سدمعبرهای موتورهای سیکلت در پیاده‌روهای بازار تهران

خیابان خیام در محدوده بازار بزرگ تهران پر از موتورسوار است ، پیاده‌روهای بازار تبدیل به پارکینگ موتورهای سیکلت شده و مشکلات ترددی بسیاری را برای شهروندان به وجود آورده است.

با حضور در خیابان خیام از موتورسواران دلیل پارک کردن موتورهایشان را پرسیدیم و گفتیم با موتور آمدید در پیاده‌رو ؟ فکر نمی‌کنید برای عابران خطرناک است؟ آنها گفتند فقط این محدوده باز است و جایی برای پارک وجود ندارد، تمام محدوده خیابان خیام پر از موتورسیکلت است ، جای مناسبی برای پارک وجود ندارد در صورت تامین پارکینگ موتور دیگر موتورهایمان را اینجا پارک نخواهیم کرد.

و اما گلایه‌های شهروندان از تردد و پارک کردن موتورهای سیکلت در پیاده‌روهای خیابان خیام، بانوان و کودکان به راحتی نمی‌توانند از پیاده‌روهای خیابان خیام استفاده کنند. موتورسواران حقوق شهروندان را به هیچ وجه رعایت نمی‌کنند.

در بسیاری از موارد به طور ناگهانی موتورهای سیکلت چنان عبور می‌کنند که به عابران پیاده برخورد می‌کنند و گاهی اوقات منجر به تصادف می‌شود.

موتورهای سیکلت در پیاده‌رو آنقدر زیاد است که جایی برای تردد عابران پیاده وجود ندارد و مزاحمت‌های بسیاری را برای شهروندان به وجود آورده است.

به امید آنکه مسئولان شهرداری منطقه12 با احداث جایگاه پارک برای موتورسواران خیابان خیام دست کم یکی از مشکلات را حل کنند.

* رها شدن خودروی قدیمی در خیابان شریعتی

شهروندان این بار در روی خط پنجشنبه این هفته تصویری از خودرویی که نزدیک به ده سال در کوچه برادران واعظی در خیابان شریعتی رها شده را برای ما ارسال کردند.

البته در کوچه پس کوچه‌های شهر تهران از این تیپ ماشین‌ها زیاد رها شده، جا دارد مسئولان پایتخت فکری به حال جمع‌آوری خودروهای رها شده در کنار خیابان‌های شهر تهران کنند.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: روی ، خط ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار