سیاری گفت: با تحولی که در نظام بهداشتی- درمانی اتفاق افتاد، شاهد رضایت مردم و ارتقای شاخص‌های سلامت و کیفیت خدمات و کاهش هزینه‌های مردم هستیم.

علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با تحولی که در نظام بهداشتی – درمانی اتفاق افتاد، شاهد رضایت مردم و ارتقای شاخص‌های سلامت و کیفیت خدمات و کاهش هزینه‌های مردم هستیم.

وی افزود: سیستمی که وجود دارد، پاسخگوی نیاز مردم از نظر بیماری‌های واگیر به خصوص بیماری‌های مزمن و بیماری‌هایی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازد است و امیدواریم آسیب‌های اجتماعی در این 6 برنامه و 8 پروژه‌ای که طراحی کردیم، در این امور دیده شود.

وی ادامه داد: این پروژه شامل خدمات 23 میلیون روستایی و شهرهای زیر 30 هزار نفر حاشیه شهرها و شبکه‌ی جامع همگانی سلامت است که اولویت اول در 2 استان فارس و مازندران است و بعد در استان‌های دیگر آن را اجرایی می‌کنیم.

وی اظهار داشت: برنامه‌ی بعد توانمند سازی مردم برای خود مراقبتی است که بتوانند از سلامت خودشان سیانت کنند و این کار بدون همکاری‌های بین بخشی به خصوص عوامل اجتماعی اثر گذار بر سلامت آن‌ها که مربوط به فقر و بیکاری، اعتیاد و... است، امکان پذیر نیست.

سیاری خاطرنشان کرد: در راس این پروژه‌ها توانمندی و مدیریت مسئولان قرار دارد همچنین نیروی انسانی که باید آموزش ببیند و به علاوه نظارت و پایش برای سیستم مدیریت اطلاعات که نیاز دارد تا این سیستم از نظر بهبود استانداردها و بهبود فضاها درست شود تا رضایت مردم در بهبود کیفیت و ارتقای سلامت را داشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار