پورکاظمی از انجام 124 معاینه پزشکی و 107 نمونه دوپینگ در بین ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی آسیایی اینچئون کره جنوبی خبر داد.

لطفعلی پورکاظمی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای اردیبهشت امسال درمانگاه فدراسیون پزشکی ورزشی آماده انجام هرگونه معاینات پزشکی تخصصی، فوق تخصصی از جمله چشم پزشکی، قلبی و عروقی، داخلی، ریه، آزمایشات، ارتوپدی و مشاوره‌های روان شناسی، تغذیه و دوپینگ هست که تاکنون 124 نفر از رشته‌های مختلف به این فدراسیون مراجعه کرده‌اند.
 
وی افزود: این 124 نفر از فدارسیون‌های کبدی، ووشو، شمشیربازی، تکواندو، کاراته و کشتی آزاد هستند که کلیه معاینات لازم را انجام داده اند و برای همگی آنان پرونده پزشکی تشکیل داده‌ایم. همچنین 107 نمونه دوپینگ نیز از ورزشکاران حاضر در اردوهای مختلف اعزامی به بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی در رشته‌های ورزشی جودو، فوتبال جانبازان و معلولین، ووشو، بسکتبال، وزنه برداریف دومیدانی، کشتی، والیبال نشسته، تکواندو، کبدی، قایقرانی، بوکس، دوچرخه‌سواری گرفته‌ایم و همه را به آزمایشگاه‌ آلمان فرستاده‌ایم.

*برای مبارزه با دوپینگ آموزش چهره به چهره داریم

یورکاظمی گفت: علاوه بر این‌که دوره‌های آموزشی ضد دوپینگ و همچنین آشنایی با مکمل‌های مجاز که در اردوهای تیم‌های ملی اعزامی به بازی‌های آسیایی برگزار می‌کنیم، در درمانگاه فدراسیون پزشکی ورزشی توسط اعضای ستاد ملی مبارزه با دوپینگ آموزشی چهره به چهره در تمامی موارد دوپینگ بصورت مشاوره با ورزشکاران و پاسخگویی به کلیه سؤالات آنان در خصوص دوپینگ مکمل‌ها و عوارض آن را داریم.

*حضور ناظرین کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک در اردوها

رئیس کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک گفت: تعدادی از گروه پزشکان و توانبخشی فدراسیون پزشکی ورزشی را بعنوان ناظرین کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک انتخاب کرده‌ایم. و به ایشان احکامی با همین عنوان داده‌ایم.  این ناظرین موظفند تا به اردوهای تیم‌های ملی اعزامی به بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی و المپیک نوجوانان نانجینگ چین سر بزنند و اقدامات لازم را از نظر معاینات پزشکی انجام دهند و همچنین از سلامت جسمی و روحی ورزشکاران حاضر در اردوها حاضر در اردوها مطمئن شوند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجاییکه برخی از ورزشکاران ایران و جهان برای حضور در تورنمنت‌های مهم آسیب دیدگی خود را پنهان می‌کنند که این امر در نهایت باعث می‌شود تا به خودشان آسیب برسانند، که البته با حضور ناظرین کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک بر سر اردوها و نظارت از نزدیک تمرین اردونشینان از بروز این قبیل مشکلات جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: با حضور ناظرین کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک بر سر اردوها و مشاوره تمرین اردونشینان از نزدیک باعث می‌شود تا به محض اینکه وزشکاران در حین تمرین دچار آسیب‌دیدگی می‌شوند معاینه شوند و همچنین مشکل و‌ آسیب دیدگی ورزشکار ثبت می‌شود و در صورت نیاز به فیزیوتراپی توانبخشی و حتی جراحی پیگیری‌های لازم انجام می‌شود و کمیسیون در جریان مداوای کامل‌آن ورزشکار مصدوم قرار می‌گیرد.

وی گفت: یکی از دیگر وظایف ناظرین کمیسیون پزشکی ارائه مشاوره به ورزشکاران در حاشیه اردو است. زیرا ناظرین موظفند که علاوه بر درمان مشکلات جسمی ورزشکاران از نزدیک به مسائل اجتماعی، روحی و روانی آنان رسیدگی کنند و پاسخگوی سؤالات آنان باشند.

*آموزش‌های ضد دوپینگ در رأس برنامه‌های ماست

پورکاظمی گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی مبارزه با دوپینگ برای کلیه ورزشکاران به خصوص ورزشکاران اعزامی به رویدادهای مهم ورزشی همچون بازی‌های آسیایی کره جنوبی در رأس برنامه‌های ستاد مبارزه با دوپینگ قرار داد زیرا با این دوره‌ها ورزشکاران با داروهای ممنوعه نیروزا و همچنین عوارض دوپینگ و جرایم آن آشنا می‌شوند.

دبیر کل ستاد ملی دوپینگ افزود: علاوه بر آموزش حضور سرزده با هماهنگی بر سر اردوها و رقابت‌های انتخابی و گرفتن تست دوپینگ از دیگر وظایف کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک است که با همکاری نادو(ستاد ملی مبارزه با دوپینگ) انجام می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار