بدون شک هر دو طرف خواهان رسیدن به توافق هستند، اما به طور اجتناب‌پذیری دو طرف باید سطح توقعات خود را نسبت به یکدیگر پایین بیاورند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در حالی که هیچگونه اخباری رسمی از طرف مقامات ایرانی و غربی در مذاکرات به بیرون منتشر نمی‌شود، خبرنگاران در فضای مجازی، گمانه‌زنی می‌کنند و گاها به نقل از مقامات آگاه خبرهایی را منعکس می‌کنند.

در همین راستا، لورا روزن خبرنگار آمریکایی حاضر در وین در صفحه توئیتر نوشت: پنجمین دور مذکرات امشب و فردا ادامه خواهد داشت.

وی به نقل یک مقام گروه 1+5 در مذاکرات در رابطه با فضای مذاکرات نوشت: این یک مذاکره است، اما تنها چیزی که در این میان دیده نمی‌شود انعطاف‌پذیری طرفین مذاکره‌کننده است.

این مقام غربی در مورد ماهیت مذاکرات هسته‌ای مدعی شد: باید به توافقی دست پیدا کنیم که به ما این اطمینان را بدهد برنامه هسته‌ای ایران صرفا صلح‌آمیز است.

وی در جمله‌ای که می‌تواند تاویل‌ و تفسیرهای متفاوتی داشته باشد گفت: نمی‌توان درهای پیش رو را بست و پنجره‌ها را باز گذاشت.

این مذاکره‌کننده غربی تاکید کرد: پیشرفت‌هایی حاصل شده است، اما هنوز در مورد بخش مهم مذاکرات به نتیجه نرسیده‌ایم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: حرکت رو به جلو بعد از بحث‌های طولانی بدست می‌آید و پس از آن است که همه چیز به طور ناگهانی اتفاق می‌افتد.

این مقام آگاه گفت: به نظر من می‌توان براساس برنامه به توافق رسید، اما کارهای زیادی است که باید انجام شود، همه خواهان دست‌یابی به توافق هستند.

این مقام آگاه گفت: طرف‌ها باید ضرب‌الاجل 20 جولای را حفظ کرده و به دنبال تمدید گفتگوها نباشند. چرا که از هم فاصله زیادی دارند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: بدون شک هر دو طرف خواهان رسیدن به توافق هستند، اما به طور اجتناب‌پذیری  باید سطح توقعات خود را نسبت به یکدیگر پایین بیاورند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار