استاندار مازندران از صادرات محصولات کشاورزی در سال 93 خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های دولت در سال جاری صادرات محصولات کشاورزی اعم از زراعی، باغی و دامی است که از چند ماه آینده این طرح اجرایی می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، ربیع فلاح جلودار در جمع خبرنگاران بیان داشت: دولت در کنار تولیدکنندگان است و تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات تولید کنندگان به‌کار گرفته است.

وی بیان داشت: مازندران یکی از قطب‌های کشاورزی کشور در زیربخش‌های مختلف تولیدی محسوب می‌شود و در زمینه تولیدات مازندران در ردیف‌ استان‌های نخست کشور قرار دارد.

فلاح با اشاره به استعدادها و امکانات فراوان موجود در مازندران گفت: به‌کارگیری اصولی این توانمندی‌ها یقیناً افزایش چند برابری تولید و اشتغال را به‌دنبال دارد.

وی با گله‌مندی از کمرنگ شدن تولید محصولات کشاورزی و دامی نسبت به گذشته اذعان داشت: در حال حاضر نیز در برخی مناطق استان نوآوری‌ها و کارهای ارزشمندی در حوزه کشاورزی توسط مردم صورت می‌گیرد که باید در مناطق دیگر ترویج و گسترش یابند.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: بی‌تردید محور اصلی توسعه مازندران کشاورزی است و باید بیش از پیش روی این موضوع وقت بگذاریم.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی به تنهایی قادر به حل مشکلات اقتصادی و اشتغال استان خواهد بود، تاکید کرد: در کنار تلاش برای افزایش تولید باید بازار کشاورزی و صادرات محصولات نیز در دستور کار باشد.

استاندار مازندران از صادرات محصولات کشاورزی در سال 93 خبر داد و بیان داشت: یکی از برنامه‌های دولت در سال 93 صادرات محصولات کشاورزی اعم از زراعی، باغی و دامی است که در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها ظرف چند ماه آینده این طرح اجرایی می‌شود.

فلاح تصریح کرد: دولت تصمیم گرفته است تا به ازای هر کیلو صادرات مرغ 600 تومان یارانه به تولیدکنندگان اختصاص دهد.

این مسئول تصریح کرد: تعیین کشور هدف برای صادرات، ساخت سردخانه مختص محصولات زراعی، دامی و باغی صادر شونده از دیگر برنامه‌هایی است که دولت به‌دنبال آن می‌باشد.

وی پرورش مرغ در واحدهای طبقاتی را کار جدیدی در مازندران دانست و افزود: در گذشته تولید مرغ در یک طبقه و با یک سقف صورت می‌گرفت، اما امروز تولید مرغ در سه طبقه و یک سقف انجام می‌شود.

فلاح در پایان یادآور شد: بهره‌وری از سوخت، خوراک، تدارکات و پشتیبانی و همچنین صرفه‌جویی در زمان و مکان از ویژگی‌های ممتاز واحدهای چندطبقه تولید گوشت و مرغ است./س


برچسب ها: صادرات ، کشاورزی ، محصولات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.