وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات جمهوری آذربایجان صبح امروز از سازمان صدا و سیما بازدید و با رئیس رسانه ملی ملاقات كرد .

 به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از رسانه ملی؛  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری آذربایجان به همراه هیات همراه ، صبح امروز 29 خردادماه، میهمان رسانه ملی شد .

آقای علی عباس اف پس از بازدید از استودیوهای پخش رادیویی و تلویزیونی شبكه های داخلی و برون مرزی ، واحد سایت شبكه العالم، نودال تلویزیون و بخش های مختلف تولید و برون مرزی رسانه ملی در نشستی مشترك با مهندس عزت‌ الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما درباره راهكارهای  گسترش همكاری های متقابل رسانه ای شركت كرد .

 علی عباس اوف وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری آذربایجان در حاشیه دیدار از  بخش‌های مختلف سازمان صداوسیما و دیدار با رئیس رسانه ملی گفت: از این سفر دو روزه احساس رضایت زیادی دارم . دیدارهای مهمی را با مقامات و مسئولان ایرانی داشتم كه آنها را را در راستای سفر رئیس جمهور آذربایجان به ایران می دانم .

 وی گفت: طبعا اراده‌ای قوی و پشتوانه ای محكم برای گسترش مناسبات بین دو كشور ایران و آذربایجان وجود دارد . 

وی با مثبت ارزیابی كردن دیدارهای دو جانبه با وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات ایران و رئیس رسانه ملی گفت : در دو روز سفرم به ایران در حوزه تخصصی خودم یعنی حوزه ارتباطات و تكنولوژی اطلاعات با مراكز مختلفی در ارتباط بودم و دیداری موثر با وزیر ارتباطات ایران داشتم و اكنون هم از قسمت های مختلف صدا و سیما بازدید كردم و ملاقاتی هم با ریاست محترم این سازمان انجام شد كه  این دیدارها طبعا نقطه آغازی برای همكاری های بین دو كشور به شمار می رود  .

این همكاری ها برای حضور شركت های آذربایجانی در ایران و حضور شركت های ایران در جمهوری آذربایجان و همكاری آن ها در كشورهای دیگر باید پیشرفت بیشتری داشته باشد و همچنان ادامه یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری آذربایجان افزود: خوشبختانه گفت‌و گو های خوبی در زمینه های مختلف با ریاست سازمان صداوسیما داشتیم و نتایج خوبی هم از این جلسه به دست آمد .

وی افزود : امكانات وسیعی در ایران وجود دارد و این كشور پیشرفت های خیلی خوبی در زمینه پخش ماهواره ای داشته است كه برای ما جالب توجه است .

وی درباره میزان استقبال از شبكه های برون مرزی ایران نظیر شبكه جهانی سحر كه برنامه هایی ویژه آذری زبان ها تهیه و تولید می كنند، ادامه داد: همانطور كه می دانید، سیگنال های كانال های هر دو كشور در كشورهای مقابل در مناطق مرزی قابل دریافت است. به نظر من اصلی ترین و مهم ترین نكته ای كه می‌توان در ارتباط با چنین فعالیت هایی عنوان كرد، تعهد به قراردادهای بین المللی و استانداردهایی است كه در این بخش وجود دارد و باید به سمتی حركت كنیم كه این برنامه ها در جهت گسترش روابط دو كشور بیش از پیش تولید و پخش شوند. 

آقای عباس اف افزود :خوشبختانه در برنامه های دریافتی از آنتن صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران طی سال های اخیر مشكل خاصی مشاهده نمی شود و خواستار گسترش همكاری های متقابل هستیم و مانعی هم برای گسترش این همكاری ها در حال حاضر جود ندارد .

انتهای پیام/
برچسب ها: سازمان ، صدا ، سیما ، رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار