قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: 100 میلیارد ریال اعتبار برای جمع‌آوری و نگهداری معتادان در کشور اختصاص یافت .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ جزینی افزود: برابر آمار یک میلیون و 325 هزار نفر معتاد در کشور وجود دارد که 9 و 7 دهم درصد از آنان زنان هستند .

وی بیان کرد : بر اساس قانون مصوب شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، مراکز بازپروری موظف هستند بهبودیافتگان را موظف به رعایت تکلیف ادامه روند سلامت کنند .

این مقام مسوول از راه‌اندازی دهکده سلامت در 18 استان کشور تا پایان امسال خبر داد و ادامه داد : خدمات رایگان سلامت و مشاوره های پزشکی و روانشناسی به صورت رایگان از خدمات این دهکده ها است .

جزینی تعداد شهیدان ناجا در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر را 3 هزار و 734 نفر اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون نیز 4 نفر از ماموران مبارزه با قاچاق مواد مخدر شهید شده‌اند .

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به وجود نقاط ضعف در مراکز گذری کاهش آسیب افزود: مراکز DIC آسیب‌شناسی شده است و نگرانی‌ها و مشکلاتی را برای اهالی مناطقی که این مراکز در آن قرار گرفته است، ایجاد کرده که امیدواریم با پیگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این مشکلات برطرف شود.

این مقام مسوول با بیان اینکه تاکنون 9 مرکز اقامتی میان‌مدت برای نگهداری و بهبود معتادان در کشور راه‌اندازی شده است، گفت: 750 معتاد پرخطر در این مراکز در حال بازپروری هستند .

وی ادامه داد: از کل 286 مرکز درمانی معتادان کشور تعداد 241 مرکز یعنی 84 درصد خصوصی و مابقی دولتی است و با توجه به تاثیر اقدامات مردمی نیازمند تقویت‌ در این حوزه هستیم .

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.