عضو انجمن نساجی گفت: حجم صادرات سال گذشته محصولات نساجی به 750 میلیون دلار رسیده، که 30 درصد آن به عراق اختصاص یافته است.

علیرضا حائری درگفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: حجم صادرات سال گذشته محصولات نساجی به 750 میلیون دلار رسیده، که 30 درصد آن به عراق اختصاص یافته است.

وی در ادامه افزود: عمده صادرات ما به پنج کشور عراق، افغانستان، چین، هند و آسیای میانه صورت می‌گیرد که با توجه به بی‌ثباتی در دو کشور افغانستان و عراق ما با نوسانات ورود کالا به این کشورها روبه‌رو بوده‌ایم که باید وزارت صنعت، معدن و تجارت مقصدهای صادراتی متنوع برای تجار فراهم کند.

عضو انجمن نساجی با بیان اینکه امسال دو درصد به مالیات ارزش افزوده اضافه شده است گفت: طبق برنامه پنج ساله توسعه که هر ساله باید یک درصد به این مالیات افزوده می‌شد که امسال به جای هفت، 8 درصد شد که بسیاری از این مالیات‌ها به خاطر این فروشندگانی که دفاتر ندارند نمی‌پردازند به عهده‌ی افراد دیگر می‌افتد.

حائری با بیان اینکه طبق ماده 169 که دو تبصره‌ی آن مسئولیت تضامنی به گردن فروشنده انداخته افزود: بسیاری ازفروشندگانی که به طور قانونی کار می‌کنند مجبور هستند این مالیات را از جیب خود بپردازند که هزینه‌ای به واحدهای تولیدی تحمیل می‌کند.

وی با اشاره به افزایش 25 درصد مالیاتی ابرازی اضافه کرد: امیدواریم که این مسئله‌ای که تولیدکنندگان باید مالیات سایر تولیدکنندگان و فروشندگان دیگر را بپردازند حل شود تا ما در آینده شاهد افزایش هزینه‌های تولید نباشیم. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار