عضو کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: طی ماه‌های آینده به کلیه آنتن‌ها یا دکل‌هایی که بدون ضابطه نصب شده اند اخطار داده شده می شود.

محمد حقانی عضو کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران درخصوص نصب دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی و نیز امواج رادیویی و سرطان‌زا بودن آن‌ها در سطح شهر با اشاره به اینکه نمی‌توان بر مبنای نظرهای غیر تخصصی موضوع سرطان زا بودن و یا نبودن این دکل ها را ملاک عمل قرار داد اظهارداشت: براساس گزارشات و مطالب مطرح شده از سوی مراجع ذی ‌صلاح هنوز مکاتبه ای در خصوص سرطانزایی این دکل‌ها واصل نشده است.

وی با تاکید براینکه در هر صورت از نظر مکان گزینی و شرایط استقرار، نسل آنتن‌ها و دکل‌ها باید با تدوین ضوابط و شرایط خاص مورد توجه قرار گیرد موضوع مهم‌تر از آن را در خصوص بهداشت فردی و رعایت مقررات انسانی دانست و افزود: مصوبه ای در شورای شهر تصویب شده که براین اساس دستگاه‌های اجرایی مسئول در هر حوزه موظف به پیگیری‌های تخصصی مسائل مرتبط با حوزه خود خواهند بود.

عضو کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در پایان با بیان اینکه براساس این مصوبه شرکت ارتباط شهر با هماهنگی با شرکت مخابرات و سایر نهادها ملزم به ساماندهی دکل‌ها و نیز صدور پروانه نصب براساس مقررات خواهد شد افزود: قطعاً طی ماه‌های آینده به کلیه آنتن‌ها و یا دکل‌هایی که بدون ضابطه نصب شده اند اخطار داده می‌شود و تمامی اپراتورها موظف به رعایت استانداردهای ایمنی و زیست محیطی خواهند شد.

حقانی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم موضوعات مطرح شده در این خصوص با پیگیری حوزه بهداشتی و درمان به صورت رسمی‌تر و دقیق‌تر به سرانجام رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هرمان
۱۵:۱۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۳
سلام دراستان مرکزی شهر اراک کوی امام علی شرکت مخابرات تلفن همراه یک دکل در پشت بام یک خانه 2طبقه نصب کرده و ماهیانه به صاحب آن خانه اجاره پرداخت می کندو همچنین یک دکل دیگر در داخل حیاط مسجدی واقع در هم این محل آیا به نظر شما کارشناسان ما ملت شهرستانی انسان نیستیم فقط تهرانی ها .پایتخت نشینها انسان هشتند و خطر اشعه آنهارا تحدید می کند لطفا از صاحب نظران میخواهیم به فکر باغی ملت کشور هم باشند و فقط نظر لطف خود را به تهران نیندازند با نشکر
آخرین اخبار