ايرانداك با بررسي بيش از 12 هزار عنوان پايان‌نامه‌ در سال 1392، از انجام پايان‌نامه تكراري جلوگيري نمود.

درودی رییس مرکز اطلاعات و مدارک علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک ) در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت :در سال 92، بيش از 12 هزار نامه ارسالي به پژوهشگاه از سوي دانشگاه‌هاي كشور، براي درخواست پيشينه پيشنهاده پايان‌نامه‌ها و رساله‌هاي تحصيلات تكميلي مورد بررسي قرار گرفت و بدين ترتيب از نگارش پايان‌نامه تكراري جلوگيري به عمل آمد. 

وی افزود:از سال 1387 تاكنون، پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران گزارش پيشينه پيشنهاده پايان‌نامه‌ها و رساله‌هاي تحصيلات تكميلي را براي جلوگيري از انجام پايان‌نامه‌هاي تکراري و يا مشابه در اختيار دانشگاه‌هاي متقاضي قرار مي‌دهد. 

درودی تصریح کرد :دانشگاه‌هاي كشور با ارسال نامه‌اي درخواست خود را جهت بررسي عناوين پايان‌نامه‌ها براي جلوگيري از انجام پايان‌نامه‌هاي تكراري به پژوهشگاه ارسال كرده و پژوهشگاه با بررسي منابع موجود در پايگاه اطلاعاتي پايان‌نامه/رساله ها با بيش از 280 هزار پايان‌نامه، عناوين مشابه را در اختيار دانشگاه درخواست‌كننده قرار مي دهد. 

وی اظهار داشت :پژوهشگاه در سال 1387، مجموعا به هزار و 836 درخواست پيشينه عناوين كه توسط دانشگاه ارسال شده بود، پاسخ داد كه اين رقم در سال 1392 به بيش از 12 هزار پاسخ رسيد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.