هشتمین جشنواره گل محمدی ، فردا در سایت گردشگری بخش لاله زار بردسیر برگزار می شود.

فرماندار بردسیر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان گفت : از 3 هزار و 500 هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در بخش لاله زار ، امسال بیش از 5 هزار تن گل محمدی تولید شده است.

هادی احمدی افزادی ، افزود: منطقه لاله زار بعد از کاشان دومین تولید کننده گل محمدی و گلاب در کشور است.

وی با اشاره به اینکه 40 درصد گل محمدی تولید شده در لاله زار در کارخانه های محلی تبدیل به گلاب می شود ، خاطر نشان کرد: 60 درصد محصول تولیدی باقی مانده ، فرصت خوبی برای سرمایه گذاری برای ایجاد صنایع تبدیلی است.

احمدی افزادی از برگزاری جُنگ شادی و برنامه های متنوع فرهنگی ، هنری و ورزشی در این جشنواره خبر داد و تصریح کرد: یازده برنامه ورزشی از جمله: ورزش باستانی ، کُشتی سنتی ، پرتاب دارت ، قایق سواری ، ماهیگیری در محل سد لاله زار و ... در این جشنواره برگزار می شود.

وی اجرای موسیقی زنده ، اجرای نمایش تئاتر و عروسی و کوچ نمادین عشایر را از جمله ی برنامه های هنری و فرهنگی این جشنواره برشمرد و یادآور شد: آقای سید محمد علی اقبال واحدی به عنوان مجری برنامه و آقای داریوش ارجمند به عنوان مهمان ویژه به این جشنواره دعوت شده اند.

فرماندار بردسیر از برپایی سیاه چادر و غرفه های معرفی آداب و رسوم عشایر منطقه و معرفی و عرضه صنایع دستی و محصولات عشایر این منطقه در حاشیه ی برگزاری این جشنواره خبر داد.

احمدی افزادی نشست استاندار کرمان با عشایر را از دیگر برنامه های این جشنواره اعلام و ابراز امیدواری کرد: جشنواره امسال مانند سال های قبل ، با استقبال خوبی از سوی مردم همراه باشد.

یادآور می شود : جشنواره گل محمدی لاله زار به صورت زنده از شبکه سه سیما پخش می شود./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سنگبری
۱۲:۱۷ ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
سلام خدا قوت:باید عکس بیشتر بود تا لاله زار بهتر شناخته شود