وزیر دفاع آمریکا در جلسه‌ای در مجلس سنا از ایده همکاری با ایران در عراق برای مقابله با تروریست‌ها دفاع کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از رویترز؛"چاک هیگل" وزیر دفاع آمریکا  گفت:تضمینی وجود ندارد حوادث عراق در افغانستان تکرار نشود.

"چاک هیگل" وزیر دفاع آمریکا و  ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک در کمیته نیروهای مسلح سنا به پرسش نمایندگان پاسخ دادند.

ژنرال "مارتین دمپسی"  گفت: تاکتیکی که روسیه در حال برداشتن  درباره اوکراین است،نزدیک شدن به این کشور ،خرابکاری و دادن اطلاعات غلط است. 

وی افزود :من تردید دارم روسیه حمله تمام عیار انجام دهد اما ممکن است از ابزارهای دیگری برای برهم زدن ثبات در اوکراین استفاده کند.روسیه با آوردن نیرو در مرز اوکراین و تهدید به استفاده از این نیروها از تاکتیک نزدیک شدن به مرز این کشور استفاده می کند.

خرابکاری این کشور در اوکراین از راه عوامل خود است.

وی افزود: روسیه آتشی در اوکراین به راه انداخته است که تاحدودی از کنترل این کشور (روسیه)نیز خارج است.

وی درباره آماده بودن اعضای ناتو گفت: آنطور که نیاز است آماده نیستیم.

وی درباره وجود مشکلات اخلاقی در ارتش امریکا گفت:ما قدم‌هایی را در این راه برداشتیم که تاثیر مثبتی را گذاشته است.

ما نه(9) روش متفاوت را برای گزارش کردن زنان و مردان جوان معرفی کردیم.

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح درباره آموزش نیروهای عراقی و نتیجه ندادن آن و احتمال تکرار این موضوع در افغانستان گفت:دو لشکر و یک سازمان مربوط به پلیس عراق اسلحه های خود را رها کردند.آنها این کار را کردند زیرا اعتقاد به دولت مرکزی عراق را از دست دادند.

خطر وقوع حوادث عراق در افغانستان صفر است.

 وزیر دفاع آمریکا گفت:تضمینی وجود ندارد این حوادث در افغانستان تکرار نشود. بستگی به مردم افغانستان دارد تا تصمیم بگیرند.ما به کمک به افغانستان ادامه می دهیم. همانطور که رئیس جمهور گفته است ما دو سال  دیگر در آنجا می مانیم. من فکر می کنم پیشرفت های قابل توجهی در افغانستان حاصل شده است.در افغانستان مولفه های اقلیت مذهبی متفاوت با عراق است.این بدان معنا نیست در این کشور اختلاف وجود ندارد. این کشور تاریخ توام با رنجش بسیار دارد.

وی گفت:افغان ها می توانند از خود دفاع کنند و دولت نماینده همه را تعیین کنند.

وزیر دفاع آمریکا گفت: ما از این که  نیروهای عراقی اسلحه های خود را زمین گذاشتند،متعجب شدیم.ما می دانستیم داعش خطری در سوریه و جاهای دیگر است. ما در عراق حضور نداریم.ما همه تلاش خود را برای کمک به عراقی ها بکار بستیم اما عراقی ها باید کشور خود را اداره کنند.

دولت عراق هرگز به تعهدات خود برای تشکیل دولت واحد متشکل از شیعه ،سنی و کرد عمل کند.ما تلاش زیادی برای کمک به این کار انجام دادیم اما نمی توانستیم عقیده خود را دیکته کنیم.

هیگل همچنین از ایده همکاری با ایران برای مقابله با خطر تروریست‌ها دفاع کرد.

 این در حالیست برخی از سناتورهای آمریکایی در این جلسه ضمن تأکید بر استعفای "نوری مالکی"، تأکید کردند همکاری با ایران را رد کردند. 

هیگل همچنین دولت عراق را در شکل‌گیری بحران امنیتی در این کشور مقصر دانست و گفت: "دولت فعلی عراق هرگز به تعهداتش برای تشکیل دولتی متحد و متشکل از سنی‌ها، کردها و شیعیان عمل نکرد."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار