دولت هند باید معادل 550 میلیون دلار را برای پرداخت بدهی نفتی خود به ایران به حساب بانک مرکزی امارات واریز کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه هندی ایندین اکسپرس در گزارشی نوشت: "روابط ایران و آمریکا بر سر بحران عراق راه را برای پرداخت بدهی نفتی دهلی‌نو به تهران هموار کرده است."

بر اساس این گزارش، به دولت هند در وین اطلاع داده شده  معادل 550 میلیون دلار آمریکا را بر حسب درهم به حساب بانک مرکزی امارات متحده عربی واریز کند و برای پرداخت 1.1 میلیارد دلار دیگر، طی دو قسط دیگر آمادگی داشته باشد.

قرار بود ششمین قسط از وجوه نفتی ایران در تاریخ 14 ماه می دریافت شود اما عدم پیشرفتدر دور پیشین مذاکرات هسته‌ای منجر به تأخیری یک ماهه در دریافت این وجه شد.

مقدار وجه‌که هند قرار است پرداخت کند بخشی از 4.2 میلیارد دلار دارایی‌های نفتی مسدود شده ایران است که به موجب توافقنامه ژنو باید در 8 قسط به ایران پرداخت شود.

پیشتر ایران و گروه1+5 به یک توافق موقت موسوم به "طرح اقدام مشترک" دست یافتند که به بر اساس آن قرار شدبه ازای محدود کردن بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران و اجازه بازرسی‌های بیشتر به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از کاهش تدریجی تحریم‌ها و دسترسی به 4.2 میلیارد دلار از دارایی‌های نفتی مسدود شده‌اش برخوردار شود.

هند به موجب مفاد توافق موقت ژنو مبلغ 1.65 میلیارد دلار به ایران بدهکار است. 

ایران و هندوستان پیش از این توافق کرده بودند طرف هندی پول نفت و بدهی 1.6 میلیارد دلاری را از طریق کشور عمان تسویه و به ریال پرداخت کند.

در همین حال شرکت پالایشگاه پتروشیمی "مانگالور" هندوستان نیز به دنبال واردات 4 میلیون تن نفت خام از ایران است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار