"مجله بارداری" عنوان برنامه ای از شبكه دو سيمااست كه به مباحث و سئوال های بانوان در سنين مختلف پاسخ می دهد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی شبكه دو سيما، مريم آهنگری با اعلام اين خبر گفت: اين برنامه متشكل از بخش های مختلفی است كه در زمينه‌های مختلف و متنوع، پاسخگوی سؤالات و نيازهاي بانوان كشورمان خواهد بود.

بخشهای اين برنامه به این شرح هستند:  بخش «بلوغ» كه بخش دخترانه اين برنامه است، به آمادگی هاي پيش از بلوغ و آشنايی خانواده ها با اين دوران مي پردازد كه اين هفته ميزبان خانم دكتر زهره كشاورز عضو هيأت علمي دانشگاه شهيد بهشتی و متخصص بهداشت باروري است و پيرامون بلوغ زودرس و ديررس مطالبي را براي خانواده ها بيان مي كنند.
 
در بخش «مادرانه» خانم ليلا هادی پور كارشناس ارشد مامايي اداره سلامت مادران وزارت بهداشت با اشاره به آزمايش های قبل از بارداري به قراردادهای كشوری كه وزارت بهداشت برای بانوان اعلام كرده، اشاره مي كند.
 
بخش «پرونده» اين هفته هم با حضور خانم ليلا علوی كارشناس ارشد مامايي در مورد مامای همراه در بيمارستان مطالب جالبي را بازگو مي كند.
 
وي خاطرنشان كرد: بخش «نسل پاك» هم با حضور استاد آقاصمدی در هر قسمت قصد دارد به يكي از آداب و رسومی كه لازم است پدر و مادر بجاي آورند تا يك نسل پاك داشته باشند، اشاره مي كند.
 
در بخش «پروانگي» هم كه يك آيتم حسي است، نحوه بغل كردن نوزاد را براي نخستين بار توسط پدرش نشان می دهد. نوزادي كه هنوز مادرش هم او را نديده است. در اين آيتم نحوه درست بغل كردن نوزاد توسط پرستار بيمارستان به پدر نوزاد آموزش داده مي شود.
 
بخش «پدرانه» هم كه تنها بخش مردانه اين برنامه است، يك آيتم روانشناسی است كه با حضور دكتر مهران سرداري پور به مباحثی كه مردان بايد به آنها توجه كنند مي پردازد. اين هفته به تعيين جنسيت فرزند و توافق والدين قبل از متولد شدن نوزاد مي پردازد كه با ورود نوزاد تازه متولد شده خانواده ها درگير جنسيت بچه و اختلاف نشوند.
 
از ديگر آيتم هاي جذاب و جالب اين هفته برنامه «مجله بارداري»  مي توان به آيتم زاده شدن منوچهر در شاهنامه اشاره كرد كه يك دختر بچه با لباس محلي به خواندن آن بخش شاهنامه مي پردازد كه در تاريخ باستان ايرانيان هم توجه به شرايط روحی و روانی مادر قبل از تولد فرزند و در حين بارداري از اهميت ويژه اي برخوردار بوده تا آنجا كه شخصيت جوانمرد منوچهر كه در شاهنامه به آن اشاره شده، نشان از روان آرام و شرايط آرام محيطي مادرش بوده كه در زمان بارداري منوچهر آن را تجربه كرده بود و در واقع بدين ترتيب به اصالت تربيتی در شاهنامه اشاره مي شود.
 
«مجله بارداري» كاري از گروه خانواده شبكه دو سيما با اجراي خانم رؤيا سادات حسيني و تهيه كنندگي مريم آهنگري است كه چهارمين قسمت آن پنجشنبه 29 خرداد ساعت 10:50 به روي آنتن شبكه دو مي رود.
 
 
 انتهای پیام/
 
برچسب ها: مجله ، برنامه ، بانوان ، بلوغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار