"شهرام شفیعی" گفت: با توجه به اینكه ژانر داستان كوتاه كودك و نوجوان، آسیب پذیراست باید در این زمینه كارهای تحقیقی و پژوهشی صورت گیرد و كارگاه های نقد داستان برگزار كنند.

به گزارشحوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری،"شهرام شفیعی" داور بخش داستان كودتاه كودك در جشنواره شعر و داستان جوان سوره،  درباره برگزاری جشنواره ها و موثر واقع شدن آن تصریح كرد: مسلما وجود چنین جشنواره هایی خوب و مفید است اگر هدفی را دنبال كنند و در راستای همان هدف حركت كنند.  

داور جشنواره شعر و داستان جوان سوره اظهار كرد: جشنواره ها در صورتی مثمرثمر هستند كه برنامه های جنبی و نشست های تخصصی آنها پربارتر و تاثیرگذار باشد. وقتی در خلال جشنواره با داوران و نویسندگان باتجربه نشست تخصصی گذاشته شود موقعیت و امكان خوبی برای نویسندگان نوپا به وجود می آید تا خودشان را در این زمینه مورد ارزیابی قرار دهند و آثار خود را محك بزنند. 

این نویسنده در ادامه توضیح داد: وقتی نویسندگان پیشكسوت به عنوان مهمان در این جشنواره دعوت شوند و با حضورشان تجربیات خود را در اختیار نویسندگان جوان قرار دهند، اتفاق شایسته ای می افتد زیرا كه با مباحث ادبی آشنا می شوند و این نشان دهنده آن است كه جشنواره پویایی و زنده بودن خود را حفظ كرده است.  

نویسنده كتاب «پاشنه های طلا» درباره موضوعی بودن جشنواره تصریح كرد: با توجه به اینكه هر جشنواره ای موضوع خاصی را دنبال می كند و نویسنده مجبور است كه براساس آن داستان بنویسد، باید موضوع آزاد را هم در كنار باقی موضوعات قرار دهند تا نویسنده افكار و اندیشه هایش تنها محدود به یك موضوع خاص نشود.  

شفیعی در ادامه درباره افول ادبیات كودك و نوجوان در زمینه داستان كوتاه، گفت: بیشتر نویسندگان به سمت آثار ترجمه رفته اند.  

وی افزود: به دلیل عدم دلسوزی ها و رعایت نكردن یكسری از شرایط در زمینه داستان كوتاه پیشرفت های چشمگیری صورت نگرفته و حتی هیچ حمایتی از نویسندگان داستان كودك نمی‌شود.  

شفیعی در پایان گفت: با توجه به اینكه ژانر داستان كوتاه كودك و نوجوان، آسیب پذیراست باید در این زمینه كارهای تحقیقی و پژوهشی صورت گیرد و كارگاه های نقد داستان برگزار كنند تا این ژانر ارتقاء یابد.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار