اولین دوره مسابقات سراسری و جشنواره فناوری نانوبه همت واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی، صبح امروز با سخنرانی دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی، معاون فناوری و پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز، واقع در میدان صنعت شهرک قدس افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران،دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی معاون فناوری و پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی در جریان افتتاحیه جشنواره ابراز کرد: نانو فناوری و پژوهش های مرتبط با آن باید در خدمت چهار نیاز اصلی جامعه و جهان اعم از محیط زیست، انرژیهای پاک، نانو مدیسن و کم آبی باشد.

معاون فناوری و پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی افزود: انرژیهای نو، تجدید پذیر و پاک باید مهمترین اولویت ما در امر پژوهش کاربرد نانو فناوری باشد. همچنین با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی کشور که ما را همواره در برابر خطر کم آبی و خشکسالی قرار میدهد باید چاره جویی کرد. چراکه یکی از مهمترین کابردهای نانو فناوری در زندگی مردم تصویه آبهای شور، آلوده و دریاست.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت پرداخت به پژوهشهای نانویی به عنواین دیگری از آنها اشاره کرد و گفت: امروزه نانو مدیسن یا کاربرد نانو در علم پزشکی، صنایع غذایی، علوم دفاعی و فناوری اطلاعات موجب شده تا این علم گستره زیادی از علوم کاربردی را که مستقیما با زندگی مردم ارتباط دارند شامل شود و همین مسئله بر اهمیت ورود به این زمینه می افزاید و ما باید به صورت هدفمند از طرق تشکیل گروههای علمی پژوهشی و ترسیم نقشه راه با هدف تولید علم و شکستن مرزهای دانش در عرصه خدمت به مردم کوشش کنیم.

دانشگاه آزاد اسلامی در تلاش برای تدوین اطلس پژوهشی جامع
دانشگاه آزاد اسلامی در تلاش برای تدوین اطلس پژوهشی جامعی برای کل دانشگاههای تابع میباشد.

دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی در رابطه با این اطلس پژوهشی افزود: باید کمیته هایی ویژه در دانشگاهها در تمام عرصه های فناوری نوین تشکیل شود و این کمیته ها باید برای برنامه ریزی و عمل در زمینه پژوهشهای آتی با توجه به موقعیتشان در هر استان و محدودیتها و مزیتهای بومی و منطقه ای فعالیت کنند.

وی پس از بازدید از غرفه های بخش جنبی جشنواره که متشکل از دستندرکاران و فعالان عرصه پژوهشی نانو کشور بودند و شنیدن مشکلات آنها اعلام کرد: این کمیته ها میتوانند باعث هم افزایی و هدفمندی پژوهشهای انجام شده در این عرصه باشد.

وی در پایان، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ستاد خبری جشنواره ابراز داشت: دانشگاه آزاد با هدف کاربردی کردن پژوهشهای انجام شده در آن مجموعه تلاش دارد تا ضمن دستیابی به درآمد 17 درصدی نسبت به کل بودجه دانشگاه از مسیر پژوهشها و مشاوره های اقتصادی رتبه علمی و عملی خود را در پایان سال 93 به حد قابل قبولی ارتقاء دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار