نخست وزیر انگلیس در مجلس این کشور بر اهمیت همکاری با جمهوری اسلامی ایران در زمینه تحولات عراق تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، نخست وزیر انگلیس در  مجلس این کشور  بر  اهمیت همکاری با جمهوری اسلامی ایران در  زمینه تحولات عراق تاکید کرد.

دیوید کامرون گفت: انگلیس در صدد است با ایران نیز  همچون دیگر دولت‌های منطقه، مطابق قانون و  به منظور بازگرداندن امنیت و  آرامش به عراق همکاری کند. 

وی تاکید کرد: با دولت‌های حامی گروه‌های افراطی نیز گفتگو شده است تا حمایت از مخالفان دولت سوریه فقط به گروه‌های میانه‌رو معطوف شود.

نخست وزیر انگلیس همچنین اعلام کرد ستیزه جویانی که در حال حاضر در عراق در حال جنگ هستند، تصمیم دارند به انگلیس حمله کنند.

انگلیس از اعزام نیرو به عراق خودداری کرده  اما یک تیم عملیاتی و شناسایی را به بغداد اعزام کرده است و کمک‌های بشردوستانه در اختیار عراق می‌گذارد.

لندن همچنین قول داده است که از سفر اتباع این کشور به منظور شرکت در جنگ در کنار گروه‌های ستیزه‌جو در منطقه خاورمیانه جلوگیری کند. دیوید کامرون که ریاست نشست شورای امنیتی انگلیس را در اواخر روز چهارشنبه بر عهده داشت گفت انگلیس نمی‌تواند در حاشیه باقی بماند.

نخست وزیر انگلیس افزود: من مخالف آن دسته از افرادی هستم که فکر می‌کنند این موضوع به ما ربطی ندارد و در صورتی که آنها بخواهند یک حکومت افراطی را در عراق برپا کنند این امر هیچ تاثیری بر ما نخواهد داشت. من می‌گویم این تاثیر وجود خواهد داشت .

دیوید کامرون در پایان تاکید کرد تروریست‌های تکفیری بعثی که تلاش می‌کنند بخش‌هایی از عراق را تصرف کنند، می‌خواهد به انگلیس هم حمله کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار