استاندار چهارمحال و بختياري در آيين بهره برداري از دو طرح كشاورزي در دشت برآفتاب و روستاي آقبلاغ از توابع بخش بلداجي شهرستان بروجن گفت: استان چهارمحال و بختياري با معضل شديد كم آبي رو به رو شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

قاسم سليماني اظهار داشت: اكنون تعدادي از چشمه هاي استان چهارمحال و بختياري خشك و دشت هاي اين استان با بيلان منفي برداشت آب مواجه شده اند.

وي افزود: اكنون بيش از ۲۸۰ روستا در استان چهارمحال و بختياري با كمبود آب مواجه بوده و آب مورد نياز روستاييان با تانكر تأمين مي شود.

سليماني تصريح كرد: استان چهارمحال و بختياري نسبت به روش و نحوه انتقال آب انتقاداتي داشته كه همين موضوع باعث شده تا روش احداث تونل از انتقال بين حوضه اي بهشت آباد حذف شود.

استاندار چهارمحال و بختياري استفاده از آبياري هاي تحت فشار و سيستم هاي نوين آبياري را ضروري دانست و گفت: اين استان در آبياري قطره اي و باراني رتبه چهارم كشور را دارا بوده و بايد به رتبه نخست دست يابد.

قاسم سليماني اظهار داشت: هر ليتر آب بايد ۱۰ دلار درآمد داشته باشد در حالي كه روش هاي غرقابي درآمد چنداني براي كشاورزي در بر ندارد.

وي يكپارچه نبودن زمين ها را يكي ديگر از معضلات بخش كشاورزي برشمرد و افزود: تجمع امور كشاورزي باعث كاهش هزينه ها و افزايش درآمد خانوارها و درآمد ملي مي شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.