رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی دیم کشور در شهرستان مراغه گفت : هشت رقم محصول جدید برای استفاده در اراضی دیم کشور در این موسسه رونمایی و آماده ارایه به کشاورزان دیم کار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، دکتر عبدالعلی غفاری در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: سه مورد از این ارقام در بخش گندم ، یک رقم جو ، دو رقم نخود ، یک رقم علوفه و یک رقم دانه های روغنی است. وی با اشاره به اینکه این ارقام ویژه مناطق سرد، معتدل و گرم است ، اظهار کرد: این دستاوردها هم اکنون تایید و نامگذاری شده و گزارش نهایی توسط پژوهشگران آماده ارائه است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی دیم کشور با بیان اینکه ارقام جدید تا پایان سال جاری معرفی می شود، ادامه داد: این ارقام پرمحصول، مقاوم در برابر بلایای طبیعی ازجمله سرما ، خشکی، تحمل به بیماری ها و نسبت به ارقام بومی پرمحصول است.

دکتر غفاری یادآوری کرد: هم اکنون 197 طرح تحقیقاتی دیم در بخش های غلات، حبوبات ، علوفه و دانه های روغنی زیرنظر این مرکز در سراسر کشور در حال اجراست.

وی گفت: این طرح ها در سراسر کشور در قالب 447 طرح تحقیقاتی در شرایط جوی مختلف کشور اجرا می شود.

دکترغفاری افزود : پژوهشگران مرکز تحقیقات کشاورزی دیم تاکنون 35 رقم جدید دیم شامل 16 رقم گندم، هفت رقم جو، چهار رقم نخود، سه رقم عدس، سه رقم جدید گلرنگ و دو رقم ماشک علوفه ای به کشاورزان داخلی و کشورهای همجوار معرفی کرده است .
 
انتهای پیام/س
برچسب ها: محصول ، جدید ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.